کلوپ‌های شبانه شلوغ سعودی، کعبه را خالی کردند

© Photo / B.alotaby عربستان
 عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
وزارت حج عربستان اعلام کرده است که فقط حدود ۶۰ هزار نفر مجاز به انجام مناسک حج امسال هستند و سن آنها بین ۱۸ تا ۶۵ سال خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت «سعودی لیکس» تصاویری که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر می‌کشد. در مقابل این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کلوپ‌های شبانه پر از مردان و زنان سعودی را در آستانه آغاز موسم حج منتشر کرده‌اند.

پیوستن ایران به کلوپ نخبگان ناوگان دریایی آمریکا و انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2020
پیوستن ایران به کلوپ نخبگان ناوگان دریایی آمریکا و انگلیس

حجاج کشورهای مختلف به دستور ریاض اجازه ادای مناسک حج در کعبه را ندارند. این محدودیت درحالی اعمال شده است که کلوپ‌های شبانه در این کشور همچنان به دستور حاکم دوفاکتوی آن و در راستای سیاست تغییر هویت اسلامی مکه و مدینه دایر هستند.

سال گذشته مطبوعات خارجی از پوشش خبری حج، که معمولاً یک رویداد عظیم رسانه‌ای جهانی است، منع شدند. عربستان سعودی اعلام کرده است که به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا و ظهور انواع جهش یافته جدید این ویروس در جهان، موسم حج سال جاری نیز به شهروندان و ساکنان داخل این کشور محدود خواهد شد.

وزارت حج عربستان اعلام کرده است که فقط حدود ۶۰ هزار نفر مجاز به انجام مناسک حج امسال هستند و سن آنها بین ۱۸ تا ۶۵ سال خواهد بود. عربستان سعودی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تنها به ۱۰۰۰ نفر اجازه انجام مناسک حج را داده بود و این درحالی است که معمولاً سالانه بیش از دو میلیون زائر از سراسر جهان مناسک حج را به جای می‌آورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала