در انگلیس خطر جنگ جهانی سوم مورد ارزیابی قرار گرفت

© Sputnik / Russian Navy /  مراجعه به بانک تصاویر در انگلیس خطر جنگ جهانی سوم مورد ارزیابی قرار گرفت
در انگلیس خطر جنگ جهانی سوم مورد ارزیابی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
رسانه‌های انگلیس در پی همزمانی حضور زیر دریایی‌های روسیه در دریای بالتیک و رزمایش چند ملیتی Sea Breeze از خطر وقوع جنگ جهانی سوم نوشتند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار The Sun، ایموژن برودیک، خطر جنگ جهانی سوم را به دلیل ورود سه زیردریایی هسته ای روسیه به تمرینات بالتیک و ناتو در دریای سیاه مورد ارزیابی قرار داد.

این نشریه می گوید: " باید نسبت به جنگ جهانی سوم محتاط بود، زیرا زیردریایی های هسته ای روسیه در دریای بالتیک و یک ناوچه آب‌خاکی آمریكایی در دریای سیاه دیده شده اند."

اخیراً زیردریایی های هسته ای روسی اورل، کنیاز ولادیمیر و وپر برای شرکت در رژه اصلی نیروی دریایی در سن پترزبورگ وارد دریای بالتیک شدند. نویسنده این نشریه توجه خود را به این نکته جلب کرد که برای اولین بار سه زیردریایی هسته ای روسیه همزمان در بالتیک حضور خواهند داشت. به نظر وی، چنین اقدامی با هدف "نشان دادن قدرت" روسیه انجام می شود.

در همان زمان، کشتی جنگی آمریکایی یوما وارد دریای سیاه شد که به تمرینات چند ملیتی Sea Breeze پیوست، جایی که علاوه بر ایالات متحده، متحدان 31 کشور از جمله انگلیس، فرانسه، ژاپن، کره و دیگر کشورها هم حضور دارند.

این روزنامه نگار حادثه اخیر با ناوشکن انگلیسی Defender در سواحل کریمه را به یاد آورد، زمانی که روسیه برای بیرون راندن آن از آبهای سرزمینی خود ناچار بود با استفاده از جنگنده آتش هشدار را در طول مسیر کشتی شلیک کند. علاوه بر این، در تاریخ 6 ژوئیه، دو جنگنده Su-30 روسی از ورود هواپیمای گشت پوزیدون آمریکایی به حریم هوایی این کشور جلوگیری کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала