داروهای ضد التهاب به درمان کرونا کمک می کنند

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر داروهای ضد التهاب به درمان کرونا کمک می کنند
داروهای ضد التهاب به درمان کرونا کمک می کنند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه آلبرتا در کانادا دریافته اند که آسپرین و سایر داروهای ضد التهاب ممکن است در مبارزه با عوارض ویروس کرونا موثر باشد.

به گزاش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در مجله Emergent Materials، دانشمندان معتقدند که داروهای ضد التهاب در مراحل اولیه عفونت کووید 19 توصیه نمی شوند زیرا می توانند توانایی بدن در مبارزه با ویروس را مختل کنند. با این حال، بعداً هنگامی که یک واکنش التهابی جدی در بدن شروع می شود، این داروهای ضد التهاب می توانند کمک کنند. این داروها مانند آسپرین عوارض جانبی کمتری نسبت به رمدسیویر یا دگزامتازون دارند.

مقاومت گونه جدید ویروس کرونا در برابر واکسن ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
مقاومت گونه جدید ویروس کرونا در برابر واکسن ها

این مقاله همراه با آسپرین، پنج داروی دیگر را پیشنهاد می کند که می تواند برای درمان ضد ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد: فنوفیبرات برای کاهش کلسترول، فلوکونازول ضد قارچ، یک ماده ضد باکتری به نام ایزونیازید، مکمل غذایی رسوراترول و 2-متوکسیسترادیول، یک داروی تجربی که برای درمان سرطان پستان، سرطان تخمدان و آرتریت روماتوئید استفاده می شود.

اگرچه کووید 19، یک عفونت تنفسی است که ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهد، اما به خوبی شناخته شده است که این یک بیماری چند عاملی است که سایر اعضای بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و با واکنش التهابی مضر ارتباط نزدیک دارد. بنابراین کووید 19 باعث ایجاد اختلال در مسیرهای متابولیکی اسید آراشیدونیک می شود، که تعادل بین ترکیبات پیش التهاب و ضد التهاب را مختل می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала