وزیر صنعت روسیه به دریافت بالاترین نشان مجارستان برای خارجی ها نایل آمد

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر صنعت روسیه به دریافت بالاترین نشان مجارستان برای خارجی ها نایل آمد
وزیر صنعت روسیه  به دریافت بالاترین نشان مجارستان برای خارجی ها نایل آمد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
پیتر سیاراتو، وزیر خارجه مجارستان نشان افتخار درجه 3 "صلیب متوسط با ستاره"، بالاترین نشان دولتی در این کشور برای خارجی ها را به دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اهدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس مانتوروف به دلیل مشارکت در کمپین واکسیناسیون مردم مجارستان علیه ویروس کرونا به دریافت این نشان مفتخر شده است.

طور که آقای سیارتو در مراسم اهدای جایزه خاطرنشان کرد واکسن روسی "اسپوتنیک وی" جان یک میلیون مجارستانی را نجات داده است.

وزیر خارجه مجارستان "من مکالمه تلفنی مان را در تاریخ 30 اکتبر به یاد می آورم که برای اولین بار در مورد امکان تهیه واکسن روسی سوال کردم. در ماه ژانویه، پس از مذاکرات طولانی و جدی، قرارداد امضا شد <...>. ما دو میلیون دوز اسپوتنیک وی را به موقع دریافت کردیم. آنها تا به حال به میزان  99.9٪ استفاده شده اند یعنی تقریباً یک میلیون شهروند مجارستانی با آنها  واکسینه شده اند ".

افتتاح دومین خط تولید واکسن به زودی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
افتتاح دومین خط تولید واکسن به زودی در ایران

به گفته وی ، اگر قرارداد امضا شده و كنترل شخصی مانتوروف نبود ، مجارستان كار واكسیناسیون را به "سریعترین شکل در اتحادیه اروپا" انجام نمی داد.

سیارتو ضمن تشکر از وزیر صنعت و تجارت روسیه "بدون مشارکت شخصی شما ، ما به رقم 75٪ واکسینه شده در میان بزرگسالان نمی رسیدیم. ... متشکرم ، دوست عزیز!"

مانتوروف از طرف خود به كمک مجارستان در تأمين قطعات برای دستگاه های تنفس مصنوعی اشاره كرده و ابراز اميدواري نمود همكاري  اقتصادي پر تحرک بين دو كشور ادامه یابد.

وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: "من از چنین ارزیابی از کار مشترک ما در همه زمینه ها بسیار سپاسگزارم."

واکسن اسپوتنیک بر اساس پلتفرم ناقل آدنو ویروس انسانی ساخته شده و از دو بردار مختلف برای دو دوز خود استفاده می کند تا ایمنی با دوام بیشتری را در واکسینه شدگان ایجاد کند.

اسپوتنیک وی در 67 کشور با بیش از 3.5 میلیارد نفر جمعیت ثبت شده است. داده های نظارتی چندین کشور از جمله آرژانتین، صربستان، بحرین، مجارستان، مکزیک و سایر کشورها نشان می دهد که این واکسن روسی یکی از ایمن ترین و موثرترین واکسن ها علیه کووید 19 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала