کشف روش موثر جدید برای مبارزه با ویروس کرونا

CC BY 2.0 / NIAID-RML / کشف روش موثر جدید برای مبارزه با ویروس کرونا
کشف روش موثر جدید برای مبارزه با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
پژوهشگران دریافتند که درمان با یک مهارکننده ویروسی پروتئاز ویروسی به طور قابل توجهی باعث کاهش بار ویروسی و افزایش بقا در طی عفونت می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای منتشر شده در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، ویروس شناسان در دانشگاه کانزاس روش موفقیت آمیز جدیدی را برای مبارزه با ویروس کرونا ویروس سارس-کوو-۲ در یک مدل حیوانی نشان داده اند.

احتمال ابتلا به کرونا دلتا برای بهبودیافتگان کووید ۱۹ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
احتمال ابتلا به کرونا دلتا برای بهبودیافتگان کووید ۱۹

داروهای کم مصرف دارویی به شکل یک مولکول کوچک است که در آن یک یا چند اتم اکسیژن با ایزوتوپ سنگین تر، دوتریم جایگزین می شوند.

مهارکننده های پروتئاز دسته ای از داروهای ضد ویروسی هستند که از طریق اتصال انتخابی به پروتئازهای ویروسی (به عنوان مثال، 3CLpro در ویروس کرونا)، از تکثیر ویروس جلوگیری می کنند که توالی های اسیدهای آمینه را قطع می کنند، در نتیجه پروتئین های مورد نیاز برای تشکیل ذرات ویروسی جدید را فعال می کنند.

محققان در ابتدا مهارکننده پروتئاز GC376 را برای درمان عفونت کشنده ویروس کرونا در گربه ها ایجاد کردند، اما بعداً مشخص شد که ممکن است در برابر سارس-کوو-۲ موثر باشد.در کار جدید، دانشمندان با اصلاح GC376، اکسیژن را با دوز کم مصرف جایگزین کردند و اثر آن را در برابر سارس-کوو-۲ آزمایش کردند.

درمان موش های اصلاح شده ژنتیکی K18-hACE2 آلوده به سارس-کوو-۲ با GC376 کم مصرف به مدت ۲۴ ساعت بقای قابل توجهی را بهبود بخشید، کاهش تکثیر ویروس در ریه ها و کاهش وزن را نشان داد.

نتایج نشان داد که روش "کم مصرفی" می تواند همراه با سایر ترکیبات ضد ویروسی برای تولید مهارکننده های قوی کووید-۱۹ استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала