قرعه کشی دارایی های بزرگترین قاچاقچی جهان

© AP Photo / Rebecca Blackwellقرعه کشی دارایی های بزرگترین قاچاقچی جهان
قرعه کشی دارایی های بزرگترین قاچاقچی جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
املاک و مستغلات کارتل اصلی مواد مخدر خواکین گوزمن، معروف به لقب ال چاپو، در مسابقه قرعه کشی ملی به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال خبری شبکه ۹ مکزیک، مقامات مکزیکی تصمیم گرفتند با شوخی عملی از شر جنایتکار معروف کشور خلاص شوند، زیرا هیچ کسی حاضر به خرید یک عمارت با سابقه جنایی نیست.

مصرف ماری جوانا در مکزیک قانونی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
مصرف ماری جوانا در مکزیک قانونی شد

خانه ال چاپو در کولیاکان پایتخت ایالت سینالوآ مکزیک، ۱۹۲.۷ هزار دلار تخمین زده شده است. اکنون می توان با خرید بلیط قرعه کشی با قیمت حدود ۲۵۰ پزو (۱۲ دلار) آن را به دست آورد.

این ساختمان مسکونی ۳۹۵ متر مربع دارای دو اتاق خواب، یک اتاق نشیمن، یک گاراژ و یک تونل مخفی است که از جکوزی به خانه دیگری منتهی می شود، جایی که رئیس کارتل مواد مخدر سینالوآ خواکین گوزمن، از دست مأموران پلیس که وارد آنجا شدند در سال ۲۰۱۴ فرار کرد.

به گفته مقامات، آنها سعی کردند خانه را به روش سنتی بفروشند اما به دلیل کمبود تقاضا برای مدت طولانی، پیشنهاد فروش پس گرفته شد. علاوه بر خانه ال چاپو، دولت در میان مردم برای دوازده خانه دیگر مصادره شده از مجرمان در مکزیک بازی برقرار خواهد کرد.

دولت گفته، که قرعه کشی اواسط سپتامبر برگزار می شود و درآمد آن به واکسن ها، بورسیه ها و برنامه های سلامتی اختصاص می یابد.

خواکین گوزمن تا زمان دستگیری در سال ۲۰۱۶ رئیس کارتل سینالوآ محسوب می شد، در سال ۲۰۱۷ مجرم به ایالات متحده تحویل داده شد، وی در حال گذراندن حبس ابد است؛ او که یكی از پرنفوذترین اربابان مواد مخدر در دهه های اخیر در جهان محسوب می شود، نیز به داشتن غیرقانونی اسلحه و سازماندهی قتل متهم شده است.

در طی شیوع ویروس کرونا، خانواده گوزمن شروع به کمک به مکزیکی های فقیر کردند. به ساکنان جعبه های مواد غذایی با عنوان "احکام ال چاپو" تعلق گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала