صادرات نفت خام ونزوئلا جهش یافت

© AP Photo / Mark J. Terrillصادرات نفت خام ونزوئلا جهش یافت
صادرات نفت خام ونزوئلا جهش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
براساس اطلاعات جغرافیایی کشتی‌ ها، صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه ژوئن ۶.۵ درصد نسبت به ماه گذشته و به ۶۳۱,۹۰۰ بشکه در روز رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، طبق داده‌ های ردیابی کشتی‌ ها، صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه ژوئن ۶.۵ درصد نسبت به ماه گذشته و ۶۶ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۰ افزایش داشته و به ۶۳۱,۹۰۰ بشکه در روز رسیده است.

 بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
چرا قیمت نفت با وجود افزایش تولید اوپک افزایش می‌یابد؟

این داده‌ ها که در گزارش رویترز مورد اشاره قرار گرفته‌ اند نشان می‌ دهند ونزوئلا به ویژه سعی کرده است که قبل از اجرایی شدن تعرفه واردات چین در ۱۲ ژوئن، که هزینه واردات این کشور را برای برخی از انواع سوخت‌ ها تا ۴۰ درصد بالا می‌برد، صادرات خود به این کشور را تقویت کند.

طبق داده‌ های کشتی‌ رانی، ونزوئلا در ماه ژوئن ۲۳ محموله نفتی به جهان صادر کرده است. سهم بزرگی از این صادرات که حدود ۲۳۸ هزار بشکه در روز را تشکیل می‌ دهد، به مالزی ارسال شده تا قبل از رسیدن به چین به صورت کشتی به کشتی جا به‌ جا شده و یا با نفت‌ های دیگر کشورها مخلوط شود.

صادرات مستقیم نفت خام حاوی مقادیر بالای سولفور به مراکز چین و امارات متحده عربی در این ماه به ۸۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که میزان این صادرات در ماه‌ های ابتدایی امسال بین ۱۰۶ هزار تا ۱۹۲ هزار بشکه در روز بوده است.

ونزوئلا در این ماه ۳۵,۳۰۰ بشکه نفت در روز به متحد سیاسی خود کوبا ارسال کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала