همه نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام در افغانستان خارج شدند

© @https://twitter.comاعلام ارزش باورنکردنی تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شده توسط طالبان
اعلام ارزش باورنکردنی تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شده توسط طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
خبرنگار فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد، همه نیروهای این کشور از پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال پایتخت افغانستان خارج شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این خبر در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره خروج نظامیان آمریکا و دیگر کشورهای ناتو از افغانستان منتشر شده است.

«جنیفر گریفین» خبرنگار حوزه «امنیت ملی» در شبکه «فاکس نیوز» در پیامی توییتری از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان خبر داده است.

موفقیت جدید نیروهای دولتی افغانستان در نبرد با طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
موفقیت جدید نیروهای دولتی افغانستان در نبرد با طالبان

این خبرنگار در پیام خود نوشت: «یک مقام ارشد ایالات متحده به من گفت، همه نیروهای ایالات متحده از پایگاه هوایی بگرام خارج شدند؛ پایگاهی که اصلی ترین پایگاه هوایی ارتش ایالات متحده بود و یک ساعت با کابل (پایتخت افغانستان) فاصله دارد».

این خبر در شرایطی منتشر شده که روز سه شنبه هفته جاری، شبکه یک تلویزیون افغانستان به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داده بود که «پایگاه هوایی بگرام که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ایالات متحده در افغانستان است، به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده خواهد شد».

پایگاه هوایی بگرام در ۲۰کیلومتری جنوب کابل واقع شده است و بزرگترین پایگاه نظامی ایالات متحده در افغانستان بوده است.

این پایگاه همچنین پایگاه اصلی نیروهای خارجی، فرماندهی و عملیات هوایی طی دو دهه گذشته بوده است و روسای جمهور آمریکا در هنگام بازدید از افغانستان در این پایگاه اقامت داشته‌اند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان واشنگتن و متحدان این کشور از افغانستان شروع شده است.

اعلام خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام در شرایطی انجام شده که «رویترز» روز چهارشنبه گزارش داده بود که روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان جلوتر از برنامه تعیین‌ شده قرار دارد و واشنگتن فقط چند روز با تکمیل این روند فاصله دارد.

مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به این خبرگزاری گفتند، خروج نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان البته شامل آن تعداد از خدمه ارتش این کشور که برای حفاظت از دیپلمات‌ها و سفارتخانه آمریکا در کابل و تأمین امنیت فرودگاه بین‌‌المللی این منطقه باقی می‌مانند، نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور توضیح دادند که تعداد نظامیان آمریکایی که قرار است در افغانستان باقی بمانند حدود ۶۵۰ نفر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала