توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن شیوع "قارچ سیاه"

© REUTERS / Denis Balibouseتوصیه های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن شیوع "قارچ سیاه"
توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن شیوع قارچ سیاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی توصیه می كند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری قارچ سیاه ، استفاده از هورمون ها و آنتی بیوتیك ها در درمان کووید 19 به حداقل رسانده شود.

به گزارش اسپوتنیک، ملیتا ووژنوویچ ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه ضمن اعلام این مطلب  توضیح داد که برخی از عفونت های قارچی در بیماران کرونایدر هند ممکن است با مخمرها و برخی دیگر با کپک ارتباط داشته باشند. به نوبه خود کپک می تواند باعث ابتلا به بیماری موکورمایکوزیس  ("قارچ سیاه") و آسپرژیلوز (ناشی از نوع دیگری از قارچ) شود.

موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
داده نمایی
موکورمایکوزیس یا "قارچ سیاه" + داده نمایی

نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه خاطرنشان کرد "این مخمر و کپک به طور معمول در محیط زیست یافت می شود  اما افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف مانند افراد دیابتی یا بیماری های مزمن دیگ ، بیماران سرطانی یا کسانی که برای مدت طولانی از داروهای خاصی استفاده کرده اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به قارچ سیاه قرار دارند  و البته کووید 19 نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند".

خانم ملیتا ووژنوویچ خاطرنشان كرد كه سازمان بهداشت جهانی خواستار "به حداقل رساندن استفاده نامتناسب از كورتون ها و آنتی بیوتیك ها در موارد خفیف تا متوسط ​​است." وی توضیح داد که کورتیکواستروئیدها در موارد شدید زندگی را نجات می دهند  اما استفاده گسترده از آنها می تواند باعث بروزعفونت های قارچی شود.

این متخصص همچنین توصیه کرد که تجهیزات زیست پزشکی ، به ویژه فن ها کاملاً تمیز و ضد عفونی شوند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی افزود ، اگر بیمار مبتلا به عفونت قارچی تشخیص داده شود  باید با داروهای ضد قارچ تحت درمان قرار گیرد.

عامل بیماری قارچ سیاه یک قارچ تحت عنوان موکورمایکوزیس است و علت نام‌گذاری قارچ سیاه این است که این بیماری در مخاط بینی باعث تغییر رنگ و آسیب بافت می‌شود که در نهایت منجر به ایجاد رنگ سیاه در مخاط بینی و سینوس‌ها می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала