چین در حال ساخت بیش از 100 سیلوی جدید برای پرتاب موشک های بالستیک است

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست به نقل از کارشناسان خود می نویسد چین ساخت بیش از 100 سیلوی جدید برای پرتاب موشک های بالستیک در نزدیکی شهر یومن در استان گانسو را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان چنین اقدامی توسط چین را نشانه گسترش قابل توجه احتمالی توان هسته ای پکن می دانند که بر اساس اطلاعات این نشریه بین 250 تا 350 واحد سلاح هسته ای در اختیار دارد. البته ذکر شده است که تعداد موشکهایی که احتمالاً در این سیلوها مستقر می شوند، شاید بسیار کمتر از 100 فروند باشد. این نشریه همچنین تأکید می کند که چین قبلاً پرتابگرهای جعلی را به عنوان عوامل انحراف توجه می ساخت.

 دریاسالار آمریکایی: جنگ هسته ای با چین یا روسیه یک چشم انداز واقعی است
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
گزارش و تحلیل
دریاسالار آمریکایی: جنگ هسته ای با چین یا روسیه یک چشم انداز واقعی است

روزنامه واشنگتن پست به تصاویر ماهواره ای مورد مطالعه محققان در کالیفرنیا اشاره دارد که گویا کار ساخت 119 سازه حاوی عناصر مشابه با آنچه در تاسیسات موجود در چین برای موشک های بالستیک دارای  کلاهک هسته ای وجود دارد را نشان می دهد.

فری لوئیس، کارشناس آمریکایی در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای در این رابطه گفت:"  اگر سیلوهای در دست احداث در دیگر سایت‌های سراسر چین نیز محاسبه شوند، تعداد کل سیلوهای در دست احداث به حدود ۱۴۵ مورد می‌ رسد. ما معتقدیم که چین در حال توسعه نیروهای اتمی‌اش است تا بازدارندگی خود را حفظ کرده و  بتواند از حمله نخست آمریکا جان سالم به در برده و دفاع موشکی آمریکا را شکست دهد".

سازمان  اطلاعات ایالات متحده ماه آوریل در یک گزارش منتشر شده اعلام کرد  که چین علاقه ای به توافقات تسلیحاتی ندارد چون آنها می توانند  بر برنامه های این کشور برای دو برابر زرادخانه هسته ای خود طی دهه آینده تأثیر بگذارند.سازمان  اطلاعات آمریكا همچنین ادعا کرد نیروهای موشکی هسته ای چین قابلیت بقای خوبی داشته و آماده هستند از جمله در شرایط تشدید تنش در منطقه و همچنین برای حمله تلافی جویانه مورد استفاده قرار گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала