روش جدید آلودگی به ویروس کرونا کشف شد

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationویروس کرونا
ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
ویروس کرونا قادر است به شکل جدیدی، انسان را آلوده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «Phys.org »، متخصصان دانشگاه واشنگتن و دیگر مراکز علمی آمریکا توانایی آلودگی مجدد انسان را در ویروس کرونا کشف کردند.

مکانیزم عادی نفوذ ویروس « سارس کوو-2» در بدن انسان با کمک پروتئین سنبله انجام می شود. ویروس به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2در سطح سلول می چسبد و به درون آن نفوذ می کند.

سازمان بهداشت جهانی ویروس دلتا را واگیردارترین خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
سازمان بهداشت جهانی ویروس دلتا را واگیردارترین خواند

مطابق با تحقیقات متخصصان، به دلیل تغییر ویروس کرونا، این ویروس از روش نامبرده استفاده نمی کند. این کشف نشانگر آن است که ویروس کرونا می تواند بطور غیرمنتظره ای تغییر کند و راههای جدیدی برای آلوده کردن ارگانیزم انسان پیدا کند.

مهمترین هدف ویروس جهشی گسترش ویروس و اجتناب از سیستم ایمنی انسان و نه آسیب رساندن به بشریت است.

گفتنی است اکنون در روسیه یک «دلتا ویروس» نیز کشف شده است. ملیتا ووژنوویچ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه افزود که این سویه همچنین باعث نگرانی است، زیرا داده های اولیه ای که از هند دریافت می کنیم نشان می دهد که کافی است در کنار یک فرد بدون ماسک راه برویم تا بیمار شویم.

به گفته نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه، این جهش با افزایش سطح عفونت مشخص می شود. بر این اساس، مقدار کمتری از ویروس برای اینکه فرد بیمار شود لازم است.  قبل از این سویه، عفونت کووید 19 تقریباً به نیم ساعت تماس حضوری نیاز داشت. اویروس در حال تغییر است و موذی تر، باهوش تر، سازگارتر و مایل به آلوده کردن هرچه بیشتر افراد می شود.

در حال حاضر، ویروس هندی کرونا تقریباً در 90 کشور جهان ثبت شده است. در همین راستا، مقامات روسی از شهروندان می خواهند که علیه کووید 19 واکسینه شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала