چرا جهان با کمبود تراشه روبرو شده است؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارت بانکی
کارت بانکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
کمبود تراشه در جهان باعث کندشدن روند تولید انواع گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی، کارت‌های بانکی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « thebharatexpressnews»، کمبود تراشه در جهان باعث کندشدن روند تولید انواع گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی، کنسول های بازی و محصولاتی از این دست شده و حالا تامین تراشه برای استفاده در کارت های بانکی نیز دچار مشکل شده است.

تدابیر بانک مرکزی برای تأمین ارز کالاهای اساسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
تدابیر بانک مرکزی برای تأمین ارز کالاهای اساسی

بررسی ها حاکیست کمبود فعلی تا پایان سال 2021 ادامه می یابد و هیچ چشم اندازی از بهبود آن در کوتاه مدت وجود ندارد. در این شرایط جایگزین کردن میلیون ها کارت اعتباری مفقود شده و نیز صدور کارت های بانکی و اعتباری جدید دچار مشکل خواهد شد.

اتحادیه پرداخت هوشمند که مهم ترین اتحادیه تجاری در صنعت پرداخت همراه و تولید کارت های بانکی محسوب می شود، هشدار داده که عدم تولید کافی انواع تراشه و نیمه هادی در نهایت مشکلاتی را برای تامین نیازهای صنعت بانکداری ایجاد می کند.

بر اساس آمار موجود 90 درصد از پرداخت های غیرنقدی با استفاده از کارت های بانکی و اعتباری انجام می شوند و 60 درصد از پرداخت های آنلاین نیز به همین شیوه صورت می گیرد. هر سال بیش از سه میلیارد کارت پرداخت بانکی در سراسر جهان تولید و توزیع می شود.

 کارشناسان هشدار می دهند که کمبود جهانی تراشه به زودی روند تولید کارت های بانکی را نیز دچار مشکل می کند. این مشکل همزمان با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала