موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد

© AP Photo / Hadi Mizbanموارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد
موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
وزیر بهداشت هند: پزشکان هندی 40800 نفر مبتلا به کپک سیاه را شناسایی کرده اند که از میان آنها بیش از سه هزار نفر تاکنون فوت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، هارد وردان، وزیر بهداشت هند، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از عفونت های قارچی 3129 نفر بوده است و این در حالی است که در مجموع 40845 مورد گزارش شده و از این تعداد 31344 مورد بینی، سینوس ها و قسمت هایی از مغزشان تحت تأثیر این قارچ قرار گرفته است.

همچنین 32٪ از بیمارانی که قارچ در آنها یافت شده متعلق به گروه سنی 18-45 سال، 42٪ در گروه 45-60 سال و 24٪ در گروه 60+ هستند. رئیس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: 64٪ بیماران دیابت داشتند و 53٪ استروئید مصرف می کردند.

وی خاطرنشان کرد که بیشتر موارد این بیماری در ایالت های ماهاراشترا، کرالا، تامیل نادو، بنگال غربی و ادیشا رخ می دهد و در این مناطق نرخ رشد بالای موارد ویروس کرونا گزارش می شود.

قارچ سیاه یک قارچ فرصت طلب است که در انسان های نرمال بسیار نادر است، پیش از کووید افرادی که نقص ایمنی داشتند، افرادی که سرطان داشتند و تحت شیمی درمانی بودند یا افرادی که تحت پیوند اعضا یا مغز استخوان قرار می‌گرفتند گروه‌هایی بودند که احتمال ابتلا به این قارچ در آنها وجود داشت، در افرادی که دیابت های کنترل نشده دارند نیز این بیماری دیده می شد. اما پس از پاندمی کووید شاهد آن بودیم که مواردی از این قارچ در برخی نقاط دنیا به خصوص در هند افزایش پیدا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала