وحشت انگلیس از تسلیحات روسی

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر وحشت انگلیس از تسلیحات روسی
وحشت انگلیس از تسلیحات روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
انگلیس از زیردریایی هسته ای جدید روسی K-329 "بلگورود که می تواند نه تنها  ناو هواپیمابر، بلکه حتی یک شهر کامل را نابود کند، وحشت زده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، بیشترین نگرانی را میان کارشناسان و متخصصان، اژدرهای بدون سرنشین پوزئیدون ایجاد می کند زیرا انفجار آنها در زیر آب می تواند باعث ایجاد سونامی رادیواکتیو شود و شهرهای ساحلی دشمن را با موجهای تا 90 متر درهم بکوبد.

همچنین این شناور می تواند حداکثر شش اژدر هسته ای پوزیدون را حمل کند که هر کدام از آنها توانایی حمل کلاهک های با قدرت انفجاری دو مگاتونی را دارند.

جنگنده سوپرگراچ حتی با سوخت الکل هم می تواند پرواز کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
جنگنده "سوپرگراچ" حتی با سوخت الکل هم می تواند پرواز کند

به گفته سیدهارت کاوشال، متخصص مرکز تحلیلی دفاعی انگلیس، ناوگان زیر دریایی بدون سرنشین بدون در حال حاضر برای روسیه از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

وی افزود: این زیردریایی فضای کافی برای استفاده به عنوان پایه ای برای شناورهای کوچک برای غواصی عمیق دارد ... همچنین برای خرابکاری و عملیات پنهانی نیز کاملاً مجهز است.

زیردریایی هسته ای بلگورود (پروژه 09852) حامل هواپیماهای بدون سرنشین زیردریایی هسته ای کلاس پوزیدون است و در کارخانه کشتی سازی "سوماش" ساخته شده و راه اندازی آن برای اولین بار در آوریل 2019 بوده است. طبق اطلاعات اولیه، آزمایشات آن در سپتامبر 2021 به پایان می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала