ساخت کانال استانبول به دستور اردوغان آغاز شد

© REUTERS / Bernadett Szaboساخت کانال استانبول به دستور اردوغان آغاز شد
ساخت کانال استانبول به دستور اردوغان آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
ساخت کانال استانبول به دستور رئیس جمهور ترکیه آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دستور ساخت کانال استانبول را صادر کرده است که به موازات بسفر ادامه خواهد یافت و دریاهای سیاه و مرمره را به هم متصل می کند.

وی با فشردن دکمه نمادین و شروع اجرای پروژه در مراسم رسمی آغاز ساخت شرکت کرد. این مراسم توسط رهبر ترکیه در توییتر منتشر شد. ساخت و ساز با یکی از شش پل در کانال آینده آغاز خواهد شد.

"امروز ما در حال باز کردن صفحه جدیدی در توسعه ترکیه هستیم و اولین سنگ را در ساخت اولین پل در کانال استانبول قرار می دهیم که 45 کیلومتر طول و حداقل عرض 275 متر و عمق 21 متر خواهد داشت. آرزو می‌کنم که این به سود استانبول، ترکیه و همه ما باشد. برای مردم ".

به گفته وی، بسفر بیشترین فشار را در بین آبراه های جهان تجربه می کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: "امروز 45 هزار کشتی در سال از بسفر عبور می کنند. عبور هر کشتی بزرگ خطری را برای شهر به همراه دارد، آنها محموله های مختلفی را حمل می کنند و در صورت تصادف، شهر در معرض تهدید بزرگی است که با آتش سوزی و تخریب همراه است، از جمله میراث فرهنگی. "

وی افزود، طبق محاسبات، تا سال 2050 حدود 78 هزار کشتی در سال از تنگه بسفر عبور می کنند، در حالی که می توان امنیت 25 هزار کشتی را تضمین کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала