سویه دلتا دو برابر مسری تر از ویروس اولیه کرونا است + جزئیات

© Depositphotos.com / Ralwelسویه دلتا دو برابر مسری تر از ویروس اولیه کرونا است + جزئیات
سویه دلتا دو برابر مسری تر از ویروس اولیه کرونا است + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
خانم سومینا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) در توییتر خود نوشت نوع دلتا ویروس کرونا می تواند در جهان غالب شود زیرا دو برابر مسری تر از ویروس اصلی کرونا (SARS-CoV-2) است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم سومینا سوامیناتان گفت:  در ابتدا سویه دلتا در هند شناسایی شد  اما اکنون در بیش از 85 کشور وجود دارد.

این دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان ساخت : " ویژگی مهم این سویه این است که حداقل دو برابر مسری تر از ویروس اصلی (SARS-CoV-2) است."

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به ظهور گونه های جدید کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به ظهور گونه های جدید کرونا

این دانشمند خاطرنشان کرد: بیمار آلوده به این سویه می تواند "دو ، چهار ، شش و حتی هشت نفر" را مبتلا کند. سوامیناتان توضیح داد که به همین دلیل ، موارد ابتلا  کل اعضای خانواده ها به ویروس کرونا بیشتر شده است.

سخنگوی WHO گفت: "خبر خوب این است که به نظر می رسد اکثر واکسن ها در جهان حداقل در پیشگیری ازشکل  شدید بیماری موثر هستند."

این متخصص افزود: علی رغم اهمیت واکسیناسیون ، افراد باید از تجهیزات محافظتی (ماسک و دستکش) استفاده کنند و فاصله اجتماعی را برای مبارزه با ویروس کرونا حفظ کنند.

طبق اطلاعات  WHO ، نوع هندی ویروس کرونا ، یا نوع "دلتا " با نام B.1.617 ، 5 اکتبر سال 2020 در شهر ناگپور هند شناسایی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала