اسرائیل: در خرابکاری های هسته ایران نقش داشتیم

© Photo / IRNAاسرائیل: در خرابکاری های هسته ایران نقش داشتیم
اسرائیل: در خرابکاری های هسته ایران نقش داشتیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل در جریان سخنرانی خود در یک مراسم نظامی اعتراف و ادعا کردند که این رژیم در خرابکاری‌های هسته‌ای در ایران نقش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرانا، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در پایگاه هوایی هاتزریم گفت: دشمنان ما باید بدانند که ما برای اقدام تردید نخواهیم کرد.  

پرس تی.وی: خرابکاری در ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
پرس تی.وی: خرابکاری در ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران

نفتالی بنت با اشاره به نقش اسرائیل در بمباران تنها نیروگاه اتمی عراق که حدود ۴۰ سال پیش اتفاق افتاد مدعی شد: نخست وزیران اسرائیل همیشه دفاع در مقابل "تهدیدهای وجودی" را وظیفه خود می‌دانستند. آن زمان عراق بود و اکنون ایران است.  

بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل در اظهارت خود در این مراسم در اظهارات بی‌اساس و خصمانه خود مدعی شد این کشور می‌تواند مانند عراق در سال ۱۹۸۱، علیه ایران عملیات نظامی انجام دهد.  

وی گفت: انگار زمان تغییر نکرده است، مانند چهل سال پیش (در عراق) اکنون در ایران یک دشمن خطرناک درحال انباشت سلاح در اطراف اسرائیل است و برای تهدید اسرائیل به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است.  

نخست وزیر اسرائیل همچنین در اظهارات خود اعلام کرد این کشور از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در عدم همکاری با آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران فاصله خواهد گرفت و اگرچه اسرائیل باید از خود دفاع کند اما با دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در این زمینه همکاری خواهد کرد.

اسرائیل همواره این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظامهای بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط اسرائیلی ها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала