روسیه برای اولین بار جنگنده های میگ 31 کا به سوریه اعزام کرد

© Sputnik / Nina Padalko /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه برای اولین بار جنگنده های میگ 31 کا به سوریه اعزام کرد
روسیه برای اولین بار جنگنده های میگ 31 کا به سوریه اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
در وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام نمودند روسیه برای اولین بار دو جنگنده میگ 31 کا (MiG-31K) - حامل موشک های هایپر سونیک "کینژال" را پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه مستقر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت دفاع روسیه می گوید در تاریخ 25 ژوئن ، رزمایش مشترک نیروهای گروه عملیاتی ویژه نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه و هواپیماهای نیروهای هوافضای روسیه آغاز شد.

هواپیمای گشت زنی آمریکا بر فراز دریای بارنتز توسط جنگنده میگ-31 روسیه رهیابی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
هواپیمای گشت زنی آمریکا بر فراز دریای بارنتز توسط جنگنده میگ-31 روسیه رهگیری شد

سخنگوی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: "در چارچوب این رزمایش دو هواپیمای میگ -31 کا از فرودگاه های نظامی روسیه به سوی  پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در جمهوری عربی سوریه ،پرواز کردند که توانایی استفاده از جدیدترین موشک های هایپر سونیک "کینژال" (به معنای جنجر) را دارند."

طبق گفته فرمانده یكی از خدمه میگ -31 کا ، به دستور فرماندهی، این هواپیماهای حامل موشك های هایپرسونیک"وظایف آموزشی" را در سوریه انجام می دهند.

وی افزود: "باند جدید به راحتی از هواپیماها استقبال كرد و فرود نرم بود. سیستم های تأمین فرود و فرودگاه ، وظایف خود را هم در شرایط معمولی و هم در شرایط سخت جوّی بطور شبانه روزی انجام می دهند."

در ماه مه  پایگاه هوایی حمیمیم بازسازی باند دوم خود را با جایگزینی کامل پوشش و نصب تجهیزات جدید روشنایی و رادیویی به پایان رساند. به لطف افزایش طول آن ، هم اکنون می توان از پایگاه هوایی برای انجام مأموریت ها از طریق دریای مدیترانه با انواع هواپیماهای نیروهای هوافضا از جمله بمب افکن دوربرد توپولف ـ 22 ام 3  (Tu-22M3) و جنگنده های میگ 31 کا  (MiG-31K) استفاده کرد.

پیش از این گفته شده بود که موشک های هایپر سونیک "کینژال"  قادر به پروازبا سرعت ده برابر سرعت صوت هستند. برد پرواز آن به دو هزار کیلومتر می رسد. "کینژال" بطور تضمین شده از تمام سیستم های دفاع هوایی و موشکی موجود عبورمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала