بهترین سلاح روسی به نظر آمریکایی‌ها

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تفنگ تک تیرانداز دراگونوف
تفنگ تک تیرانداز دراگونوف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
کارشناس نظامی: تفنگ تک تیرانداز دراگونوف بهترین تفنگ روسی است که نیاز به تغییر جدی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیچیو، کارشناس نظامی در مقاله ای برای تارنمای «19 فورتی فایو» نوشت که تفنگ تک تیرانداز دراگونوف بهترین تفنگ روسی است که نیاز به تغییر جدی ندارد.

به گفته وی، مهترین برتری آن، ساختار ساده آن است که به دلیل این ویژگی عالی، استفاده، تعمیر این سلاح خیلی راحت انجام می شود. این تفنگ برای ارتش روسیه خیلی مناسب است. یکی از گزینه های آن «اس دی وی ام» است که در این نوع ارگونومی آن بهبود یافته است. به عقیده وی« بسختی می توان سلاح بهتری ساخت».

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
آیا هدف ناوگان ایرانی در اقیانوس اطلس انتقال سلاح است؟

سلاح دراگونوف، یک تفنگ تک‌تیرانداز نیمه خودکار و دوربین‌دار ساخت اتحاد جماهیر شوروی با عملکرد تا اندازه‌ای شبیه به کلاشنیکف است که با فشار غیرمستقیم گاز باروت مسلح می‌شود و از فشنگ‌های ۵۴×۷٫۶۲ استفاده می‌کند. این سلاح گاهی سیمونوف هم نامیده می‌شود در حالی که سیمونوف یک سلاح قدیمی‌تر است که از فشنگ ۳۹×۷٫۶۲ استفاده می‌کند همچنین خشاب آن 10فشنگ در خود جای می دهد.

 دوربینش pso1 با زوم ۴ و زاویه دید ۶ درجه با برد ۱۳۰۰ متر این سلاح با آنکه بیشتر به سلاح تک تیرانداز معروف است و در اصل به منظور پشتیبانی سربازان در جبهه ساخته شده‌است زیرا سلاح کلاشنیکف دقت تیر بعد از ۴۰۰ متر را ندارد و پس از ۹۰۰ متر بی تأثیر است.

تفنگ تک تیرانداز دراگونوف، یکی از رایج ترین تفنگ های تک تیرانداز در جهان است. ارتش های بیش از 30 کشور جهان به این تفنگ مسلح هستند.

محسنات و برتری های تفنگ تک تیرانداز دراگونوف: فشنگ پرقدرت مخصوص تفنگ 7,62х54R، دقت زیاد، سرعت زیاد تیراندازی، 30 شلیک در دقیقه، حجم بالای آتش، وسایل خوب اتوماتیک و بصری اپتیک، برد زیاد تیراندازی موثر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала