رکود بیماری کووید -19 در چه زمانی فراخواهد رسید؟

© Sputnik / Alexandr Kryazhevشیوع کرونا در روسیه
شیوع کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
کارشناس: شیوع بیماری کووید -19 در روسیه طی 3 هفته آینده به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، آگاسی تاوادیان کارشناس در امور آمار و مدلسازی مرکز تحقیقات اقتصادی روسیه اعلام کرد که شیوع بیماری کووید -19 در روسیه طی 3 هفته آینده به اوج خود خواهد رسید و بعد از 2 ماه می توانیم در انتظار رکود این روند باشیم.

وی  بر اساس نقشه مناطق روسیه در رابطه با شیوع کووید -19، دست به پیش بینی زده است. مناطق روسیه بر اساس سطح شیوع ویروس به 4 گروه تقسیم شده اند (سبز، زرد روشن و نارنجی و قرمز). اگر شاخص شیوع «آر»کمتر از یک واحد باشد، شیوع افت خواهد کرد و اگر بیشتر باشد، شیوع شدت خواهد گرفت.

بیانیه سفارت روسیه در خصوص سفر به این کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
بیانیه سفارت روسیه در ایران در خصوص سفر به فدراسیون روسیه

وضعیت ویروس کرونا در روسیه بسیار وخیم شده است. مسکو و کاستروما، خاباروفسک، تووا و حومه مسکو، منطقه آمور، خاکاسی، سواستوپول، بوریاتی در وضعیت دشواری قرار داردند و این شاخص در این مناطق از 1,2 بیشتر است.

تاوادیان در توضیح گفت:« اوج شیوع طی 2 تا 3 هفته بروز خواهد کرد و فقط پس از گذشت 2 ماه می توان در انتظار افت این روند باشیم. متأسفانه در این موج، ویروس شریع تر شیوع پیدا می کند».

ابتلا در روسیه از اوایل ماه تابستان افزایش یافته است. و در مسکو در روز 19 ژوئن (شنبه) ابتلا در بالاترین  حد خود 90 درصد به ثبت رسید. افرادی که بستری شدند مبتلا به «دلتا ویروس» کرونا شده‌اند که در ماه مارس در هند به ثبت رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала