تب "الماس" در کشور آفریقایی

© REUTERS / Siphiwe SibekoНеизвестный найденный камень в южноафриканской провинции Квазулу-Натал
Неизвестный найденный камень в южноафриканской провинции Квазулу-Натал - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
تب "الماس" ساکنان آفریقای جنوبی را به هجوم به روستای کوالاتی در استان کوازولو-ناتال این کشور بر انگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سنگهای ناشناخته ای در قلمرو این کشور آفریقایی پیدا شده که مردم فکر کردند سنگ های گرانبها است.

تب طلا؛ بزرگترین معدن جهان بعد از دهه ها راه اندازی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2020
گزارش و تحلیل
تب طلا؛ بزرگترین معدن جهان بعد از دهه ها راه اندازی می شود

از 12 ژوئن هزاران آفریقایی در جستجوی سنگهایی که آنها را با الماس اشتباه گرفته اند، با بیل و کلنگ زمین های این روستا را حفاری می کنند . اولین سنگ ناشناخته توسط یک چوپان محلی در زمین کشف شد. ساکنان آفریقای جنوبی سنگ های استخراج شده را هر عدد به قیمت 7 تا 20 دلار می فروشند. حدود سه دهه است فقر، نرخ بالای بیکاری در آفریقای جنوبی بیداد می کند و همه گیری کرونا اوضاع را بدتر کرده است.

پدر 27 ساله دو فرزند گفت: "کشف این سنگ ها زندگی ما را تغییر خواهد داد. هیچ کس در کشور شغل عادی ندارد و  من کار ثابت ندارم. کشف این سنگ های قیمتی تمام اعضای خانواده ام را بسیار خوشحال کرد".

مقامات اداره معادن آفریقای جنوبی روز دوشنبه 14 ژوئن در محل کشف سنگ های ناشناخته حاضر شدند. زمین شناسان نمونه هایی از این سنگ را برای تعیین منشا و ارزش جمع آوری کردند. عدم تأیید اینکه آنها واقعاً ارزش دارند ، جلوی حفاران خواهان ثروتمند شدن را نگرفته است. مقامات "جستجوگران  الماس" را متفرق کرده و هشدار می دهند که خطر شیوع ویروس کرونا در بین آنها وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала