مقام آمریکایی درباره خطر موشک‌های ابرفراصوت روسیه و چین هشدار داد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationمقام آمریکایی درباره خطر موشک‌های ابرفراصوت روسیه و چین هشدار داد
مقام آمریکایی درباره خطر موشک‌های ابرفراصوت روسیه و چین هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
دریاسالار جان هیل: تهدید موشک های ابر فراصوت اینک عینی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه نیروی دریایی آمریکا، دریاسالار جان هیل، مدیر آژانس موشکی آمریکا وابسته به پنتاگون در روزهای گذشته گفت که ناوهای هواپیمابر آمریکا اینک با خطراتی از جانب دشمنان ایالات متحده مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، در سال‌های اخیر چین و روسیه انواع موشک‌های فراصوت ساخته‌اند که بیش از پنج برابر صوت سرعت دارد و رزمناوهای آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد. روسیه اینک موشک ابر فراصوت کینژال دارد که از میگ -31 و سوخو-34 قابل شلیک است. روسیه همچنین در حال توسعه موشک زیرکن است که قادر است اهداف زمینی و دریایی را هدف قرار دهد. چین نیز موشک دانگ فنگ -17 را آزمایش کرده است.

مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا به همین دلیل برای سال 2022 تقاضای بودجه 248 میلیون دلاری جهت توسعه توان دفاعی برای مقابله با جنگ افزارهای ابر فراصوت کرده است. گفته می‌شود آمریکا در صدد ساخت ماهواره هایی بدین منظور است. این ماهواره‌ها با کنترل آتش سامانه‌های ابر فراصوت و رهگیری، آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که رسانه‌های روسی به تازگی از استقرار سامانه موشکی ابرفراصوت روسیه در غرب این کشور و مرز با لهستان خبر دادند.

منابع مطلع خبر دادند که مسکو قصد دارد سامانه موشکی ابرفراصوت کینژال خود را در کالینینگراد و مرز با لهستان مستقر کند. پیشتر یگان جنوبی ارتش روسیه به این موشکهای بسیار پیشرفته مجهز شدند. ارتش روسیه همچنین اعلام کرده که برای حفظ آمادگی قوای خود قصد دارددر منطقه قطب شمال رزمایش موشکی با استفاده از موشکهای ابرفراصوت کینژال برگزار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала