آمریکا اصلی ترین تهدید خود را نام برد

© Fotolia / Andreykrآمریکا اصلی ترین تهدید خود را نام برد
آمریکا اصلی ترین تهدید خود را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
کاخ سفید متذکر شد که برای اولین بار در تاریخ این کشور، استراتژی ملی مبارزه با تروریسم داخلی تدوین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در استراتژی ملی مبارزه با تروریسم داخلی که روز سه شنبه توسط دولت رئیس جمهور جو بایدن منتشر شد، بیان شده است که تروریسم داخلی به ویژه با برتری سفید، بیشترین تهدید را برای ایالات متحده ایجاد می کند.

همانطور که کاخ سفید اشاره می کند، در کل تاریخ ایالات متحده "برای اولین بار چنین استراتژی تدوین شده است".

کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد

در بیانیه کاخ سفید گفته شده است: "تروریسم داخلی تهدید جدیدی برای ایالات متحده نیست، اما شهروندان ما در سال های اخیر اغلب با آن روبرو شده اند. یک استراتژی جامع چارچوبی را برای درک و اشتراک اطلاعات مربوط به این موضوع در اختیار دولت و شرکای آن قرار می دهد. این امر از جذب در صفوف سازمانهای تروریستی و تحریک آنها به خشونت جلوگیری خواهد کرد، این استراتژی ایجاد اختلال و جلوگیری از فعالیتهای تروریستهای داخلی را امکان پذیر می سازد. این رویکرد همزمان از حقوق عمومی و حقوق شهروندی محافظت خواهد کرد".

در این سند اشاره شده است که بایدن بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید در 20 ژانویه، دستور بازنگری در سیاست دولت در این زمینه را طی 100 روز صادر کرد. همچنین بیشترین خطر را افراط گرایان پیرو ایده های برتری طلبی سفیدپوستان و همچنین عناصر ضد دولتی که مستعد خشونت هستند. دولت برای "حل مشکل خشونت و کاهش تأثیر عوامل منجر به آن" اقدامات مختلفی را پیشنهاد می کند، از جمله پیگیری ارتباط تروریست های داخلی با سازمان های خارجی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала