نویسنده چچنی حق نویسندگی « آواتار» را به چالش می کشد

© Photo / 20th Century Fox (2009)فیلم آواتار
فیلم آواتار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
روسلان زاکرییف خود را نویسنده دوم فیلم «آواتار» می داند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گفته دمیتری کازاتسکر، وکیل نویسنده چچنی، روسلان زاکرییف، نویسنده چچنی سومین بار تلاش می کند حق نویسندگی فیلم «آواتار» را از طریق دادگاه به چالش بکشد. او خود را نویسنده دوم فیلم جیمز کمرون می داند.

زاکرییف شکایت خود را برای ریاست 20 –مین Century Fox International ارسال کرد که این فیلم را در سال 2009 نمایش داد. او ادعا می کند که سوژه رمان او به نام « سلاح سری» در این فیلم به عاریت گرفته شده است. کتاب او در سال 2002 در شبکه اینترنت منتشر شد. وی معتقد است بخش ها و دیالوگ هایی از این کتاب برگرفته شده است. به گفته وکیل نویسنده چچنی، رسیدگی به این پرونده جریان دارد.

شوخی جالب رهبر کاتولیک های جهان با برزیلی ها + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
شوخی جالب رهبر کاتولیک های جهان با برزیلی ها + فیلم

آواتار، یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی در سال ۲۰۰۹ به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تدوین جیمز کامرون و با نقش‌آفرینی سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور است.

آواتار محصول کمپانی آمریکایی فاکس قرن بیستم است. آهنگساز موسیقی این فیلم جیمز هورنر می‌باشد. استین وینستن مسئول جلوه‌های ویژه فیلم نابودگر ۲ نیز تا قبل از مرگش به جیمز کامرون در زمینهٔ طراحی این فیلم کمک می‌کرده‌است. بودجه ساخت این فیلم ۲۳۷ میلیون دلار اعلام شد که آن را به بیست و یکمین فیلم پرهزینه تاریخ سینما تبدیل می‌کند.

در سال ۱۹۹۵ کامرون فیلم‌نامه آواتار را به اتمام رساند. این فیلم چندین سال در دست ساخت بوده‌است و در لس آنجلس، نیوزیلند و خلیج مکزیک فیلمبرداری شده‌است.

جیمز کامرون در این فیلم از گنجاندن اشاره‌های سیاسی هیچ ابایی از خود نشان نداده‌است. محور فیلم حول موضوع دستیابی به منابع طبیعی بسیار با ارزشی می‌چرخد بنام «آنابتانیوم» (unobtainium) که «نمادیست از حرص و طمع بشری» که نژاد انسانی را برای تصرف آن منابع وادار به جنگ با موجودات بومی سیاره پندورا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала