دریافت گزارش نشتی در نیروگاه هسته‌ای چین

© AP Photo / Ahn Young-joonدریافت گزارش نشتی در نیروگاه هسته‌ای چین
دریافت گزارش نشتی در نیروگاه هسته‌ای چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
رسانه ها: ایالات متحده گزارش نشتی در نیروگاه هسته ای چین را دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.ان.ان، دولت آمریکا هفته گذشته پیامی را در مورد " تهدید رادیولوژیک " در نیروگاه هسته ای تایشان چین دریافت و در حال بررسی است.

به گفته شبکه سی.ان.ان، هشدار " تهدید رادیولوژیک قریب الوقوع" از طرف شرکت فراماتوم فرانسوی اعلام شد که تا مالک شراکتی نیروگاه هسته ای تایشان در استان گوانگدونگ است و به آن کمک می کند.

مطابق نامه ارسال شده شرکت به وزارت انرژی ایالات متحده و اخذ شده توسط سی.ان.ان. "این وضعیت یک تهدید رادیولوژیکی قریب الوقوع را برای سایت و مردم ایجاد می کند ، و Framatome فوراً درخواست انتقال اطلاعات فنی و مساعدت هایی را دارد که ممکن است برای بازگشت ایستگاه به حالت عادی مورد نیاز باشد."

به گفته این کانال تلویزیونی، فراماتوم در این نامه گفت که تنظیم کننده چینی برای جلوگیری از بسته شدن تأسیسات، حد مجاز تشعشع را در خارج از نیروگاه هسته ای افزایش داده است.

یک منبع آگاه به سی.ان.ان گفت که در حال حاضر، مقامات آمریکایی معتقد نیستند که این نشت در "سطح بحران" است اما اذعان می‌کنند که این وضعیت نظارت را الزامی می کند.

منابع می گویند شورای امنیت ملی آمریکا طی هفته گذشته در پاسخ به گزارش ها جلسات مختلفی برگزار کرده است. تلویزیون گزارش داد، دولت ایالات متحده در مورد وضعیت با دولت فرانسه و کارشناسان در وزارت انرژی گفتگو کرد. منابع گفتند، ایالات متحده تماس خود را با دولت چین حفظ کرده است، هرچند میزان آن مشخص نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала