علایم ویروس جهش‌یافته کرونا تغییر کرده است

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
به دلیل تغییر علایم، بیماری کووید-19 با سرماخوردگی عادی اشتباه گرفته می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «میرور»، جهش های تازه ویروس کرونا باعث تغییر علایم اصلی بیماری کووید -19 شده است. به گفته محققان کالج سلطنتی لندن، این علایم جدید با علایم قبلی فرق دارند.

اکنون، به جای تب، سرفه بی وقفه، از دست دادن حس چشایی و بویایی، سردرد و ریزش بینی و گلودرد حاد شده است. از اینرو ویروس بیشتر به سرماخوردگی عادی شباهت پیدا می کند.

پیشتر محققان آمریکایی این فرضیه را پیش کشیده بودند که از دست دادن حس بویایی و چشایی و سردرد  باید به عنوان علایم عصبی مطالعه شود که بارها خطر مرگ بیمار را افزایش داده است.

دانشگاه تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
برنامه‌های دانشگاه تهران برای جذب محققان مقیم خارج

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала