مصر موضع خود را در قبال دولت اسرائیل بیان کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichمصر موضع خود را در قبال دولت اسرائیل بیان کرد
مصر موضع خود را در قبال دولت اسرائیل بیان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
اشتراک
وزیر خارجه مصر: مصر به ضرورت تشکیل دولت فلسطین پایبند است و با دولت جدید اسرائیل و شریکان بین‌المللی در راسشان آمریکا برای تحقق اهداف ملت فلسطین تلاش خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدی البلد، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سخنانی اظهار کرد: برای تحقق اهداف ملت فلسطین با هر دولت اسرائیلی چه فعلی و چه جدید و تمامی شریکان بین‌المللی و در راس آنها آمریکا تعامل می‌کند. ما با اسرائیل برای پیشبرد روند صلح و تحقق اهداف فلسطینی‌ها و در راس آن تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس و راه حل دو کشوری تعامل می‌کنیم.

وی افزود: عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ارائه 500 میلیون دلار را برای هماهنگی با شریکان فلسطینی و دولت اسرائیل تصویب کرده است تا چارچوب مناسب برای بازسازی غزه و تسریع در روند حمایت از ملت فلسطین وضع شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ازسرگیری روابط با ترکیه و اظهارات چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور درباره تبادل سفیر میان دو کشور گفت: ازسرگیری روابط مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد تا در زمان مناسب ارتقا یابد. اما مسیری وجود دارد که سیاست‌های ترکیه از طریق آن ارزیابی می‌شود که مهم‌ترین آنها عدم مداخله در امور داخلی کشورها، احترام متقابل و ایجاد روابط بر اساس منافع است. مصر چند خواسته دارد که اگر ترکیه آنها را در نظر بگیرد از مشکلات موجود عبور خواهیم کرد.

وزیر خارجه مصر درباره روابط کشورش با قطر نیز تصریح کرد: ما در تلاشیم تا صفحه گذشته را ببندیم و نکات منفی ناشی از تحریم قطر را حذف کنیم تا روابط، تقویت امنیت و تقویت روابط با برادران عرب به سرعت به روال عادی خود برگردند. مصر با دقت در تلاش است تا میزان سود خود را از بازگشت روابط با قطر ارزیابی کند. به کلیه پرونده‌های مربوط به امنیت و ثبات مصر پرداخته می‌شود و پاسخ قطر به تمام نگرانی‌های مصر بررسی می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала