شایع‌ترین علائم این روزهای کرونا مشخص شد

© Depositphotos.com / Ralwel ویروس کرونا
 ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
اشتراک
اکنون افراد جوان مبتلا به ویروس کرونا، علائم خفیف مانند سرماخوردگی را نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، نتایج یک بررسی بیانگر آن است، افراد مبتلا به کووید 19 اکنون گلودرد و سردرد را به عنوان شایع ترین علامت گزارش می‌کنند.

سرویس سلامت ملی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سرفه مداوم یکی از علائم مهم در ابتلا به نوع هندی ویروس کرونا است که باید جدی گرفته شود. محققان دانشگاه «کینگز» لندن که یک پروژه نظارت بر ویروس کرونا را اجرا می‌کنند، می‌گویند این بیماری اکنون متفاوت عمل می‌کند و در حال حاضر جوانان بیشتر از سایر گروه‌های سنی در خطر آلودگی هستند، ضمن اینکه ممکن است ویروس در بدن آنها مانند سرماخوردگی ضعیف ظاهر شود.

اما مطالعات دیگر ادعا کرده‌اند که از دست دادن اشتها، بثورات پوستی، کهیر ، درد عضلانی و اسهال می‌تواند از علائم کووید باشد. ایالات متحده ۱۱ علامت را که شامل سردرد و آبریزش بینی است نیز جزء علائم ابتلا به ویروس تشخیص داده است. حدود یک سوم از افراد مبتلا به ویروس بدون علامت هستند و می‌توانند ناآگاهانه آن را به دیگران منتقل کنند.

سفیر ایران در لندن: خرید واکسن از انگلیس در برنامه نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
سفیر ایران در لندن: خرید واکسن از انگلیس در برنامه نیست

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала