شناسایی تاثیر جدی ویروس کرونا روی مغز

© Depositphotos.com / Andreusشناسنایی تاثیر جدی ویروس کرونا روی مغز
شناسنایی تاثیر جدی ویروس کرونا روی مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
اشتراک
دانشمندان تأثیر جدی ویروس کرونا روی مغز شناسایی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی کلینیک "کلیولند" مکانیزمی را شناسایی کرده اند که توسط آن عفونت ویروس کرونا می تواند اثرات طولانی مدت بر عملکرد مغز داشته باشد.

کرونا در سال 2021 بی‌رحم‌تر از 2020 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
کرونا در سال 2021 بی‌رحم‌تر از 2020

متخصصان با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات بیماران مبتلا به آلزایمر و کووید 19 را بررسی کرده اند. دانشمندان نزدیکی بین ژن ها و پروتئین های بیماران SARS-CoV-2 و ژن ها و پروتئین های مرتبط با چندین بیماری عصبی را اندازه گیری کردند. تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که همه علل زوال عقل، به ویژه آلزایمر، از فاکتورهای پرخطر شدت بیماری و مرگ در مورد بیماران بستری در بیمارستان هستند.

خاطرنشان می شود که محققان "راه هایی را شناسایی کردند که از طریق آن  کووید 19 می تواند منجر به  بیماری مشابه آلزایمر" زوال عقل شود.

 متخصصان، ارتباط بالقوه COVID-19 با التهاب عصبی و همچنین آسیب به ریز مغز را که نشانه هایی از بیماری آلزایمر است، بررسی کرده اند. آنها دریافتند که عفونت SARS-CoV-2 به طور قابل توجهی نشانگرهای بیماری آلزایمر را که در التهاب مغز نقش دارند تغییر می دهد.

در ماه فوریه، محققان ارتباطی بین بیماری آلزایمر غیر قابل درمان و COVID-19 شدید یافتند. مشخص شد که ژن ApoE4 که خطر ابتلا به زوال عقل در افراد سالخورده را افزایش می دهد، همچنین حساسیت فرد به ویروس کرونا را افزایش می دهد. علاوه بر این مشخص شد که داروی ضد ویروسی remdesivir باعث کاهش بار ویروسی در آستروسیت ها و جلوگیری از مرگ سلولی و همچنین فرایندهای تخریب عصبی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала