درگیری بر سر نفت در پایتخت وسایل نقلیه الکتریکی جهان

© Fotolia / Alexander Erdbeerدرگیری بر سر نفت در پایتخت وسایل نقلیه الکتریکی جهان
درگیری بر سر نفت در پایتخت وسایل نقلیه الکتریکی جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
تولید نفت در نروژ به موضوع درگیری میان احزاب سیاسی و مردم عادی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نروژ که خود را به عنوان یک کشور مترقی و سازگار با محیط زیست معرفی می کند، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در اروپای غربی است. پایتخت وسایل نقلیه الکتریکی جهان ( به صورت سرانه) بیش از عربستان سعودی یا روسیه نفت تولید می کند. بلومبرگ در گزارشی در این خصوص می نویسد: به دلیل این تناقض، درگیری بین احزاب سیاسی و مردم عادی این کشور آغاز شده است.

نروژ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2020
ضربه شدید نروژ به قیمت نفت

لان ماری نگوین برگ، معاون شهردار اسلو و سیاستمدار از "حزب سبز" نروژ در این خصوص اظهار داشت: ما فقط پنج میلیون نفر هستیم، اما هنوز هم یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز در جهان هستیم. برای سیاست های آب و هوایی نروژ بسیار مهم است که ما از توسعه زمینه های جدید جلوگیری کنیم.

پس از این اظهار نظر، معاون شهردار اسلو در شبکه های اجتماعی خود پیام های نفرت انگیز، تهدید و نظرات نژادپرستانه دریافت کرد.

بلومبرگ می نویسد: در بخش نفت و گاز نروژ حدود 200 هزار نفر مشغول به کار هستند. ایجاد محدودیت در این صنعت بیش از هر سیاست اقلیمی دیگری، می تواند تأثیر قابل توجه و طولانی مدت در زندگی نروژی ها داشته باشد. در حال حاضر، سیاست نروژ کاهش انتشار دی اکسید کربن تولید شده در هنگام استخراج نفت و گاز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала