افزایش چشمگیر ابتلا به قارچ سیاه در هند

© AP Photo / Hadi Mizbanافزایش چشمگیر ابتلا به قارچ سیاه در هند
افزایش چشمگیر ابتلا به قارچ سیاه در هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
در هند اکنون بیش از 31 هزار مورد ابتلا به قارج سیاه وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری NDTV ، به نقل از یک منبع در محافل پزشکی، در هند در سه هفته گذشته، تعداد موارد  ابتلا به"قارچ سیاه" 150 درصد افزایش یافته است، اکنون بیش از 31 هزار مورد ابتلا به قارج سیاه در این کشور وجود دارد.

انتشار بیماری قارچ سیاه در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
گزارش و تحلیل
انتشار بیماری قارچ سیاه در جهان

موكورمیكوزیس یا "قارچ سیاه" ، به عنوان عارضه ای ناشی از عفونت قارچی رخ می دهد. پس از ورود قارچ به پوست از طریق بریدگی، تراش یا سوختگی بر روی پوست این بیماری سرایت می شود. این بیماری برای کسانی که از دیابت رنج می برند و کسانی که بعد از مبارزه با بیماری، مثلاً با ویروس کرونا، ایمنی بدنشان ضعیف می شود، خطرناک ترین است.
بر اساس گزارش کانال تلویزیونی هند، ایالت ماهاراشترا بیشترین آسیب را از موکورمیکوزیس متحمل شده است که در آن 7 هزار و 57 مورد بیماری ثبت شده است، بیش از 600 نفر جان خود را از دست داده اند. ایالت گجرات نیز در جمع سه ایالت نخست قرار دارد و تعداد ابتلا به قارچ سیاه 5 هزار نفر فراتر رفت ، 300 نفر در آنجا کشته شدند. سومین  استان آسیب دیده راجستان است، جایی که تعداد بیماران مبتلا به موکورمیکوز تقریباً به 3 هزار نفر رسیده است، 188 شهروند درگذشت.
تأکید شده است که وخامت اوضاع تحت تأثیر کمبود داروی "آمفوتریسین-بی" (عامل ضد قارچ) است که برای درمان بیماران مبتلا به "قارچ سیاه" لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала