کشورهای G7 از مذاکرات احیای مجدد برجام استقبال می کنند

© REUTERS / EU Delegation in Viennaکشورهای G7 از مذاکرات احیای مجدد برجام استقبال می کنند
کشورهای G7 از مذاکرات احیای مجدد برجام استقبال می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
رسانه ها گزارش می دهند که کشورهای G7 از مذاکرات برای از احیای مجدد توافق هسته ای ایران استقبال می کنند

به گزارش اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ نوشت؛ طی اجلاس آتی در "کورن وال" انگلیس، کشورهای گروه "جی ۷" از مذاکرات جاری در مورد احیای توافق هسته ای ایران استقبال خواهند کرد.

نماینده اروپا در وین: در همکاری برای حفظ برجام مصمم هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
نماینده اروپا در وین: در همکاری برای حفظ برجام مصمم هستیم

اشاره شده که "جی ۷" از مذاکرات در مورد احیای کامل توافق هسته ای استقبال خواهد کرد، اما در عین حال "استفاده از گروه های مسلح غیر دولتی توسط ایران را محکوم خواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا و ایران با مشارکت سایر اعضای گروه "۵+۱" در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم در وین در مورد بازگشت احتمالی تهران و واشنگتن به اجرای توافق هسته ای ۲۰۱۵ هستند.

در سال ۲۰۱۵، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود. در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند. ایران نیز در پاسخ، با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала