ژنرال آمریکایی از تولید سلاح های فضایی روسیه و چین گفت

© Depositphotos.com / Сookelmaژنرال آمریکایی از تولید سلاح های فضایی روسیه و چین گفت
ژنرال آمریکایی از تولید سلاح های فضایی روسیه و چین گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
ژنرال آمریکایی معتقد است که فدراسیون روسیه و چین در حال توسعه سیستم های تسلیحاتی پیشرفته برای فضا، از جمله لیزر و ماهواره های جنگی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جان ریموند فرمانده نیروی فضایی آمریکا، در مورد تولید سلاح های فضایی در روسیه و چین در جلسه دادرسی در سنا صحبت کرد.

پوتین آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ضد بالستیک جدید را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
گزارش و تحلیل
پوتین آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ضد بالستیک جدید را تایید کرد

وی افزود: برای سه دهه، ما می توانستیم دسترسی تضمین شده و آزادی مانور (در فضا) را در نظر بگیریم. متأسفانه ... دیگر اینگونه نیست. هم چین، که یک تهدید رو به رشد است و هم روسیه به توسعه دو چیز ادامه می دهند، اول، پتانسیل فضایی برای استفاده خود، برای داشتن مزایای مشابه ما و دوم، آنها در حال ساخت سیستم های خاصی هستند که به طور خاص برای مقابله با مزایایی که آمریکا دارد، استفاده شوند.

ریموند در ادامه گفت: این تحولات شامل "مسدود کردن فعال" ماهواره های GPS و ماهواره های ارتباطی ایالات متحده، سلاح هایی با "انرژی هدایت شونده" است که می تواند ماهواره ها را "کور، مختل یا آسیب برساند".

وی نتیجه گرفت كه ارتش آمریكا قادر خواهد بود تا از تهدید رو به رشد "پیشی" بگیرد.

در اوایل ماه مه، ریموند فضا را یک منطقه جنگی اعلام کرد و هشدار داد که روسیه و چین سلاح هایی دارند که قادر به از بین بردن ماهواره های آمریکایی است.

وی خاطرنشان كرد: بدیهی است كه فضا منطقه جنگی است، همان هوا، خشكی و دریا. ایوان مویزیف رئیس انستیتوی سیاست فضایی پاسخ داد که ایالات متحده در این زمینه در وهله اول قرار دارد و عملیات جنگی در فضا برای هیچ کس مفید نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала