آمریکا درباره ابر تسلیحات جدید روسی گفت

© Photo / Vitaly V. Kuzminبمب خوشه ای روسی "دریل"
بمب خوشه ای  روسی دریل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
اینترنشنال اینترست در مقاله ای نوشت: بمب خوشه ای روسی، مجهز به سیستم های شناسایی دشمن و اقدامات متقابل الکترونیکی است که باعث می شود از تداخل در امان باشد و همچنین در برابر رادارها نیز پنهان شود.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سوچیو ستون نویس نشریه نشنال اینترست می نویسد: بمب خوشه ای "دریل گلاید" می تواند سلاحی ایده آل برای از بین بردن دشمن در حال حرکت باشد.نویسنده مقاله یادآوری کرد: از سال ۲۰۱۶، انجمن تحقیق و تولید "بازالت"، که بخشی از انجمن های تحقیق و تولید "تخ ماش" از شرکت دولتی روس تک است، در توسعه گلوله بمبی خوشه ای "PBK-500U SPBE-K" مشغول بوده است.

زیردریایی اتمی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
روسیه، قدرت نظامی خود را افزایش می دهد

این متخصص توضیح داد: این بمب برای از بین بردن خودروهای زرهی دشمن، ایستگاه های راداری زمینی، ایستگاه های فرماندهی و حتی سیستم های پیشرانه موشک های ضد هوایی طراحی شده است.

سوچیو گفت: این یک بمب خوشه ای مخفی کاری است که توسط سیستم "گلوناس" کنترل می شود. وزن آن بیش از ۵۰۰ کیلوگرم و برد آن ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر است.

خاطرنشان می شود که "دریل" مجهز به سیستم های شناسایی دشمن و اقدامات متقابل الکترونیکی است که باعث می شود از تداخل در امان باشد و همچنین در برابر رادارها نیز پنهان شود.

متخصصان توجه را جلب می کنند که محدوده کمتری نسبت به سایر سیستم عامل های گران قیمت متمرکز کرده اند، زیرا این امر امکان می دهد به طور موثرتری به اهداف دشمن در حرکت ضربه بزند.

وی همچنین افزود که "PBK-500U SPBE-K" در ابتدا به عنوان سلاحی برای از بین بردن بیشترین تعداد اهداف دشمن تصور نمی شد.

در پایان، نویسنده خاطرنشان می کند که این یک وسیله بسیار اقتصادی برای مقابله با درگیری های با شدت کم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала