روسیه اولین کشتی کاملا رادارگریز را می سازد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر کارخانه کشتی سازی روسیه
کارخانه کشتی سازی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
شناور جدید «مرکوری» اولین کشتی نظامی روسیه خواهد بود که بر اساس پروژه « استلس» ساخته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دو منبع در صنعت کشتی‌سازی روسیه اطلاع دادند که جدیدترین شناور پروژه 20386 «مرکوری» اولین کشتی نظامی روسیه خواهد بود که بر اساس پروژه « استلس» ساخته می‌شود.

قبلا در ساخت کشتی های روسیه فقط اجزائی از عناصر فناوری «استلس» بکارگرفته می شد که یکی از آن ها پوشش رادارگریز بود اما مفهوم «نامرئی» بطور کامل در رابطه با کشتی ها پیاده نشده بود.

هواپیمای حامل موشک ایکس -101 روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2018
نمایش موشک استلس روسیه+ویدئو

شناور «مرکوری» اولین کشتی نظامی نیروی دریایی روسیه خواهد بود که تمام پوشش آن رادارگریز خواهد بود و مطابق با این پروژه، کشتی 100 متری بصورت یک قایق کوچک در دید رادارها به نظر خواهد رسید.

علاوه بر آن در ساخت آن از مواد کامپوزیت و رنگ های خاص استفاده خواهد شد. تا کنون بدنه این شناور بطور کامل ساخته شده است. احتمالا در این شناور پهپادها مستقر خواهند شد . ساخت شناور «مرکوری» در سال 2016  تحت نام « دِرزکی» آغاز شد. قرار است این شناور در سال 2022 به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود.

این کشتی نظامی می تواند کشتی های دشمن را با موشک های بالدار نابود کند، کارهای جستجو و نابودی کشتی ها را به انجام برساند و با کمک سیستم پدافند موشکی به دفاع بپردازد و هنگام فرود تفنگداران دریایی با کمک توپخانه از آنها حمایت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала