رسانه: در آمریکا خبر از وجود شواهدی مبنی بر منشا مصنوعی کووید-19 داده شد

© REUTERS / Phil Nobleرسانه: در آمریکا خبر از وجود شواهدی مبنی بر منشا مصنوعی کووید-19 داده شد
رسانه: در آمریکا خبر از وجود شواهدی مبنی بر منشا مصنوعی کووید-19 داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
دکتر استفان کوای و ریچارد مولر، استاد فیزیک دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا، برکلی مقاله ای منتشر کردند که در آن ادعا می کنند کووید-19 دارای علائم خاصی از منشا آزمایشگاهی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، دکتر استفان کوای و ریچارد مولر، استاد فیزیک دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا، برکلی مقاله ای منتشر کردند که در آن ادعا می کنند کووید-19 دارای علائم خاصی از منشا آزمایشگاهی است.

به گفته دانشمندان، این ویروس دارای توالی ژنوم در ترکیب CGG-CGG است که به ندرت می تواند در طبیعت ثبت شود.

نویسندگان مقاله خاطرنشان کردند: "در واقع، در کل کلاس ویروسهای کرونا، که شامل کووید-19 نیز هست، هرگز ترکیبی از CGG-CGG وجود نداشته است."

آنها استدلال کردند که این ترکیب در آزمایشگاه برای افزایش عفونت ویروس و همچنین کشنده بودن آن استفاده می شود. در عین حال دانشمندان اعتراف کردند که ویروس می تواند به طور تصادفی و بدون دخالت انسان، این ترکیب را تکرار کند.

کارشناسان از ایالات متحده معتقدند که یکی دیگر از دلایل اثبات منشأ مصنوعی ویروس کرونا، تفاوت فاحش تنوع ژنتیکی آن با ویروس های ایجاد کننده سندرم های سارس و مرس است. به گفته کوای و مولر، آنها ریشه طبیعی داشتند و بتدریج در جمعیت گسترش می یافتند و به عفونی ترین شکل ها تبدیل می شدند.

پیش از این، دانشمندان انگلیسی و نروژی گفته بودند که ویروس کووید-19 در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала