بایدن دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین را لغو کرد

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین را لغو کرد
بایدن دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین را لغو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
رسانه ها: بایدن به دلیل امتناع کی یف در مبارزه با فساد، نظر خود را در رابطه با ملاقات با رئیس جمهور اوکراین تغییر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه براساس اطلاعات پورتال Axios، به نقل از یک منبع در دولت آمریکا اوضاع پیرامون "نفت و گاز" باعث نگرانی دولت آمریکا شده است.

حمایت آمریکا از پیوستن اوکراین به ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
حمایت آمریکا از پیوستن اوکراین به ناتو

کاخ سفید احتمال تشکیل جلسه ای بین رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را در آستانه اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو بررسی کرد، اما به دلیل شرایط "نفت و گاز" این ایده را کنار گذاشت.

این منبع گفت: وضعیت پیرامون نفت و گاز باعث نگرانی در دولت شده است به این دلیل که او [زلنسکی] تلاش های مبارزه با فساد را کنار می گذارد.

طبق گفته Axios، یک مکالمه تلفنی بین نمایندگان ایالات متحده و اوکراین برای این هفته برنامه ریزی شده بود و می تواند از اوایل روز دوشنبه انجام شود.

این نشریه به اطلاعات دریافت شده از یک گفتگوی ناشناس اشاره می کند: یک منبع آگاه از اقدامات ایالات متحده گفت که آنها چند روز پیش به اوکراین اطلاع دادند که این هفته، روز دوشنبه مکالمه تلفنی انجام می دهند. نشریه مشخص نکرده است که مکالمه در چه سطحی برگزار می شود.

پیش از این، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با Axios گفته بود که آماده دیدار با بایدن قبل از نشست روسیه و آمریکا است، اما چنین پیشنهادی از طرف آمریکایی دریافت نکرده است.

اوضاع پیرامون "نفت و گاز"

در پایان ماه آوریل، کابینه وزیران اوکراین آندری کوبولف را از سمت رئیس شرکت "نفت و گاز" برکنار کردند و به جای او وزیر انرژی یوری ویترنکو شد.

تصمیم در مورد کوبولف با نتایج ناخوشایند فعالیت های این شرکت در سال ۲۰۲۰ توضیح داده شده است. دولت همچنین اختیارات اعضای مستقل هیئت نظارت "نفت و گاز" و نمایندگان دولت در شورا را خاتمه داد.

این شرکت تصمیم کابینه وزیران برای برکناری کوبولف را "دستکاری قانونی" خواند، زیرا ایده انتصاب یا برکناری رئیس هیئت مدیره به صلاحیت انحصاری هیئت نظارت است.

ایالات متحده از مداخله شدید دولت در این شرکت انتقاد کرد و آن را فرصتی برای فساد و سوء استفاده دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала