فرمانده کودتا در مالی رئیس جمهور موقت شد

© AP Photo / Associated Pressعاصمی گویتا فرمانده کودتا در کشور مالی به همراه باه نداو رئیس جمهور بر کنار شده مالی
عاصمی گویتا فرمانده کودتا در کشور مالی به همراه باه نداو رئیس جمهور بر کنار شده مالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
عاصمی گویتا فرمانده جوان کودتا در کشور مالی، به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، عاصمی گویتا (Assimi Goita) پس از اینکه در طول ۹ ماه اخیر ۲ رئیس‌ جمهور در مالی را ساقط کرد، امروز دوشنبه پس از ادای سوگند رئیس‌ جمهور موقت این کشور شد.

 مالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
در کشور مالی کودتا شد + عکس

وی در این خصوص اعلام کرد که بر مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات دموکراتیک نظارت خواهد کرد.

عاصمی گویتا ۳۷ ساله بعد از مراسم انتصاب رسمی خود به عنوان رئیس جمهور موقت مالی، گفت: وضعیت موجود به ما فرصت احیای روند گذار در مسیری که ملت می‌ خواهند را فراهم می‌ کند. متعهد به اتخاذ تدابیر لازم برای موفقیت مرحله گذار به خصوص برگزاری انتخابات شفاف، آزاد و معتبر در موعد مشخص شده، هستم.

این در حالیست که دادگاه قانون اساسی ماه گذشته عاصمی گویتا را بعد از براندازی "باه نداو" رئیس موقت اعلام کرد و او امروز در مراسمی رسمی در باماکو سوگند یاد کرد.

از سوی دیگر، اتحادیه آفریقا پیشتر در بیانیه‌ ای اعلام کرد که عضویت مالی را در واکنش به کودتای نظامی که هفته گذشته در این کشور رخ داد، به حالت تعلیق درآورده است.

این اتحادیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تا تاسیس مجدد نظام متکی بر قانون اساسی در مالی، عضویت این کشور تعلیق شده است.

اتحادیه آفریقا همچنین تهدید کرد که تحریم‌ هایی را علیه مالی وضع خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала