شمار قربانیان حمله وحشتناک به روستایی در بورکینافاسو به 170 نفر رسید

© AP Photo / Denis Farrellشمار قربانیان حمله مسلحانه به بورکینافاسو به 170 نفر رسید
شمار قربانیان حمله مسلحانه به بورکینافاسو به 170 نفر رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
یک منبع رسمی اعلام کرد، تعداد قربانیان حمله اخیر به روستایی در شمال بورکینافاسو به 170 نفر افزایش یافته است. اتحادیه آفریقا این حمله را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رادیو محلی اومگا به نقل از یک منبع رسمی گزارش داد، که بامداد یکشنبه این روستا مجددا مورد حمله قرار گرفته است. منابع می گویند که حدود 200 مهاجم طی این حمله از ساکنان محلی دام و غذا غارت کردند.

یک کشتی با 160 مسافر در نیجریه غرق شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
یک کشتی با 160 مسافر در نیجریه غرق شد

پیش از این اعلام شده بود، که در اثر حمله مسلحانه به روستایی در شمال بورکینافاسو حدود 100 نفر جان باختند. گفته می شود، افراد مسلح صبح روز شنبه به ساکنان روستا حمله کرده و پس از گذشت چند دقیقه از محل گریخته اند. طی این حمله شماری نیز زخمی شده اند، البته تا کنون آمار رسمی در خصوص مصدومین اعلام نشده است. در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

موسی فاکی محمد رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا امروز یکشنبه حمله مرگبار به روستایی در شمال بورکینافاسو را جنایت جنگی دانست.
پیش از این گزارش شده بود که روز شنبه افراد مسلح به روستایی در شمال بورکینافاسو حمله کردند. بر اساس آخرین اطلاعات حدود 170 نفر در نتیجه این حمله کشته شدند.
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه ای گفت: "بورکینافاسو مرگبارترین حمله تروریستی در طول تاریخ خود را تجربه کرد. این عمل مرتکب شده علیه غیرنظامیان، از جمله کودکان یک جنایت جنگی واقعی است و باید با آن اینگونه برخورد شود."
وی همچنین خشم و محکومیت خود را نسبت به این حمله را ابراز کرد و خواستار برخورد سریع و قاطعانه دولت های منطقه و جامعه جهانی علیه تروریست ها در بورکینافاسو و سراسر ساحل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала