یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ویروس کرونا مشخص شد

© Depositphotos.com / Yacobchuk1یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ویروس کرونا مشخص شد
یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ویروس کرونا مشخص شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ابتلا به کرونا، ابتلا به سندرم Guillain-Barré شود. که با ناهماهنگی، حرکت دست و پا همراه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال EurekAlert، دانشمندان یکی دیگر از پیامدهای خطرناک ویروس کرونا مشخص شده است.

پوتین: تزریق واکسن های روسی علیه کرونا، یک مرگ و میر هم نداشته است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
پوتین: تزریق واکسن های روسی علیه کرونا، یک مرگ و میر هم نداشته است

سندرم گیلن-باره نوعی بیماری حاد پلی نوروپاتی التهابی پیشرونده است که با ضعف عضلانی و اختلال حسی پلی نوریتک مشخص می شود.

طبق مطالعه دانشمندان دانشگاه بیرمنگام ، آنتی بادی های تولید شده توسط ارگانیسم هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، مشابه آنتی بادی هایی است که باعث بیماری های قلبی و پوستی هستند. اولین علائم بیماری ضعف و درد عضلانی ، بی حسی دست و پا و مشکلات هماهنگی میان دست و پا است.

سندرم گیلن-باره یک پلی رادیکولونوروپاتی خود ایمنی است که با اختلالات اتونوم، اختلالات حرکیت و اختلالات حسی آشکار می شود.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به کشورهای دیگر دنیا نیز سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала