وعده جدید ترامپ

© REUTERS / JOE SKIPPERوعده جدید ترامپ
وعده جدید ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
ترامپ در یک فیلم ویدئویی که به تازگی منتشر شده، این وعده را داد که جمهوریخواهان به زودی کنترل کاخ سفید و کنگره را در اختیار خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه در سخنانی در کارولینای شمالی ضمن انتقاد شدید از آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده به خاطر نحوه مدیریت بحران کرونا، از چین نیز خواست تا به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا جبران خسارت کند. ترامپ همچنین در بخشی از اظهارات خود تحقیقات مقام های قضایی درباره فعالیت های تجاری و سوابق مالیاتی اش را محکوم کرده است.

ترامپ در حالی از فائوچی انتقاد کرده است که پیش از این نیز تعداد دیگری از مقام های حزب جمهوریخواه از فائوچی به خاطر درخواست از مردم آمریکا برای استفاده از ماسک با هدف محافظت در برابر ویروس کرونا انتقاد کرده‌اند. فائوچی همچنین تئوری نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان چین را زیر سئوال برده است.

ترامپ قصد دارد تا تجمعات حمایتی اش را از سر بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
ترامپ قصد دارد تا تجمعات حمایتی اش را از سر بگیرد

ترامپ گفت: فائوچی یک پزشک بزرگ نیست بلکه یک تبلیغ کننده بزرگ و مهم است چرا که بارها در برنامه های تلویزیونی حاضر شده است. ولی او تقریبا درباره همه مسائل اشتباه کرده و همین طور درباره ووهان و آزمایشگاه نیز دچار اشتباه شده است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا هنوز در حال تحقیق درباره منشا اصلی گسترش ویروس کرونا هستند.

اظهارات ترامپ در حالی است که مدیریت ضعیف وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین عوامل شکستش در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به شمار می رود.

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر ادعای دستیابی به توافق با ایران در کوتاه ترین زمان ممکن را تکرار کرد و گفت: دولت بایدن با حرص و طمع شدید، تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد. درباره ایران اگر من رئیس‌جمهور بودم ظرف یک هفته توافق می‌کردیم فقط ظرف یک هفته. من حتی به آنها گفتم می‌دانید مساله اصلی چیست؟ اول بیایید انتخابات را تمام کنیم و بعدا به توافق دست خواهیم یافت. اگر من رئیس‌جمهور بودم و با ایران توافق می‌کردم آن توافق، یک توافق عالی می شد.‎

وی همچنین از مقام های پکن خواسته است تا بیش از 10 تریلیون دلار خسارت و غرامت به ایالات متحده و جهان به خاطر مدیریت ضعیف بحران کرونا بپردازند و کشورها باید بدهی خود به چین را لغو کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала