آماده باش در اسرائیل بعد از تهدیدات حماس

© REUTERS / Amir Cohen آماده باش در اسرائیل بعد از تهدیدات حماس
آماده باش در اسرائیل بعد از تهدیدات حماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
تحلیلگر اسرائیلی: ارزیابی دستگاه‌های امنیتی، امکان درگیری را محتمل می‌داند زیرا میانجی‌گر مصری در ایجاد توافق مقبول حماس و اسرائیل موفق نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، امیر بوحبوط، تحلیلگر اسرائیلی امروز یکشنبه به نگرانی در محافل امنیتی درباره امکان ورود به موج جدید تنش‌ها در غزه و کرانه باختری به دنبال اعلام گروه‌های افراطی یهودی درباره برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در روز پنجشنبه آینده اشاره کرد.

وی به نقل از منابع امنیتی اسرائیل اعلام کرد: ارتش به طور جدی با تهدیدات یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه و هشدار او درباره هرگونه اقدام برای تغییر اوضاع کنونی قدس و ضربه زدن به مقدسات، برخورد می‌کند. از این رو تصمیم به تقویت سامانه‌های پدافندی طی روزهای آتی از بیم شدت گرفتن تحولات و امکان حملات موشکی از غزه همزمان با برگزاری تظاهرات احتمالی در کرانه باختری و قدس، روی آورده است. یحیی السنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه، درباره حمله مجدد اسرائیل به مسجدالاقصی هشدار داد و تاکید کرد که اگر اسرائیلی ها بار دیگر به مسجدالاقصی بازگردند، مقاومت "زمین و زمان را بر سرشان خراب می‌کند".

واكنش تند حماس به هجوم احتمالى نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
واكنش تند حماس به هجوم احتمالى نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فلسطینی صفا، درباره فراخوان‌های تحریک‌آمیز گروه‌های راست‌گرای افراطی اسرائیل برای برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در شهر قدس در روز پنج‌شنبه آتی، در حاشیه دیدار روز گذشته با دانشگاهیان در شهر غزه گفت: «اگر [اسرائیلی ها] برای تجاوز به مسجدالاقصی بازگردند، ما نیز بازخواهیم گشت و زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهیم کرد. در این ماجرا از جانب ما جای هیچ شک و تردیدی نیست».
امیر بوحبوط، تحلیلگر اسرائیلی هشدار دستگاه‌های امنیتی درباره امکان موج جدید درگیری همزمان با جلسه برآورد امنیتی فرماندهان پلیس و ارتش و وزارت جنگ دیگر نهادها امنیتی برای اتخاذ تصمیم مهم درباره راهپیمایی است که گروه‌های افراطی راستگرا به دنبال برگزاری آن در روز پنجشنبه آینده هستند.

بوحبوط از عزم دفتر گانتس برای درخواست از پلیس به منظور عدم موافقت با راهپیمایی تحریک کننده موسوم به پرچم‌ها خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала