حملات پهپاد های ایرانی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق

© Photo / IRNA پهپاد رزمی کمان-12
 پهپاد رزمی کمان-12  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود اعلام کرد نیروهای تحت کنترل ایران چندین بار طی ماه های اخیر از هواپیماهای بدون سرنشین جنگی برای حمله به پایگاه ها در عراق از جمله پایگاه های مورد استفاده ارتش آمریکا استفاده کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه آمریکایی می نویسد لاشه این هواپیماهای بدون سرنشین مهاجم تا حدی حفظ شده است. بررسی ها و تجزیه و تحلیل های انجام شده نشان داد که آنها در ایران یا با کمک فن آوری های ارائه شده توسط ایران تولید شده اند.

به دو کاروان نظامیان آمریکا در عراق حمله شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
به دو کاروان نظامیان آمریکا در عراق حمله شد

این نشریه از جمله حملاتی که هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی احتمالاً در آنها  نقش داشته اند، از حمله 14 آوریل به فرودگاه اربیل ،محل استقرار آشیانه سازمان سیا ، حمله به  پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق در تاریخ 8 مه و همچنین پایگاه هوایی واقع در شمال اربیل  نام می برد که توسط فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده استفاده می شود.

5 ژانویه سال 2020  پارلمان عراق با اکثریت آرا به خروج نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین خواستار بازنگری در چارچوب  همکاری با ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری آمریکا شد. این تصمیم در پاسخ به عملیات آمریکا گرفته شد  که  در نتیجه آن بامداد 3 ژانویه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس معاون فرمانده بسیج مردمی عراق در حوالی  فرودگاه بغداد کشته شدند.

پس از این وقایع ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده تعدادی از تأسیسات را كه قبلاً ارتش آمریكا در آنها مستقر شده بود از جمله تعدادی پایگاه هوایی و مقر مستشاران نظامی ائتلاف را  به ارتش عراق تحویل داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала