وحشت آمریکا از سلاح ترموباریک روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر سلاح ترموباریک روسیه
سلاح ترموباریک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
امکانات سامانه آتشباری گرمافشاری روسیه مارک اپیسکوپوس را ترساند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اپیسکوپوس، روزنامه‌نگار «نشنال اینترست» از امکانات سامانه آتشباری گرمافشاری روسیه به وحشت افتاد.

وی نوشت:« از زمان استفاده از سامانه ترموبارک « ТОС-1»، در سالهای گذشته تا کنون، این سلاح یکی از مرگبارترین سلاح های غیر هسته ای در زرادخانه تسلیحاتی روسیه است که بسرعت توسعه می یابد».

آنچه بیش از هرچیز باعث شگفتی روزنامه نگار شده است، مهمات این سیستم آتشباری است که از دو جزء تشکیل شده است، مواد شیمیایی که در هوا می سوزد و بعد آتش می گیرد که بر اثر آن موج شوک با شعاع وسیعی ایجاد می شود.

ضعف زرادخانه هسته ای آمریکا با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
ضعف زرادخانه هسته ای آمریکا در برابر روسیه

این سیستم روسیه برای حمایت و پشتیبانی از نیروی زمینی و خودروهای زرهی در نظر گرفته شده است. این نوع سلاح برای استفاده در فضای بسته و سرپوشیده بسیار موثر است و می تواند تحکیمات و سنگرهای دشمن را در مساحت وسیعی در کمترین زمان نابود کند و مرگ بر اثر آتشباری این سیستم فوق العاده «عذاب‌آور» است.

سلاح گرمافشاری یا ترموباریک، نوعی بمب یا سلاح است که در ابتدا توده‌ای از مواد آتش‌زا در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط می‌شود. سپس در مرحله بعد، این توده آتش می‌گیرد. بطوریکه تمام منطقه آتش گرفته شده را نابود می‌کند. سلاح گرمافشاری ابتدا به کمک یک خرج کوچک، اَبری از غبار انفجاری ایجاد می‌کند و سپس آن را با خرج دوم محترق می‌سازد.

بمب گرمافشاری که بمب خلاء هم نامیده شده با استفاده از اکسیژن موجود در هوا برای سوختن، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می‌کنند و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان بیشتری آزاد می‌کند. هنگامی که این بمب در فضای سرپوشیدهٔ پناهگاه‌های زیرزمینی منفجر شود، فشار تخریبی آن به مدت طولانی‌تری در فضای بستهٔ پناهگاه باقی می‌ماند و باعث تخریب بیشتری می‌گردد و به این خاطر برای پاکسازی استحکامات و سنگرها سلاحی کارآمد به‌شمار می‌آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала