در آمریکا هیچ مدرکی حاکی از منشأ آزمایشگاهی کووید 19 وجود ندارد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoدر آمریکا هیچ مدرکی حاکی از منشأ آزمایشگاهی کووید 19 وجود ندارد
در آمریکا هیچ مدرکی حاکی از منشأ آزمایشگاهی کووید 19 وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
فرانسیس کالینز، رئیس موسسات ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا (وابسته به وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی) اعلام کرد هیچ مدرکی مبنی بر منشأ آزمایشگاهی کووید 19 وجود ندارد اما با این وجود نمی توان چنین احتمالی را منتفی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، این متخصص ارشد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی  فاکس نیوز روایت های اعلام شده قبلی درباره ایجاد ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید سلاح های بیولوژیکی را یاد آور شد. با این حال کالینز خاطر نشان کرد، این روایت ها با اطلاعات شناخته شده در مورد این ژنوم ویروسی مطابقت ندارد. او در مورد روایت های منتشر شده نشت ویروس از آزمایشگاه چین "به اشتباه"، گفت که "هرگز این موضوع را رد نکرده اما  هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد."

واکنش پکن به داده‌های مربوط به سرچشمه آزمایشگاهی ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
واکنش پکن به داده‌های مربوط به سرچشمه آزمایشگاهی ویروس کرونا

کالینز ضمن صحبت در مورد روایت  نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ،خواستار "تبیین و توضیح تفاوت بین ادعاها و احتمالات مختلف" شد. رئیس انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده در پایان گفت: "برخی ازروایت ها  بسیار باورنکردنی و برخی دیگر هنوز هم قابل باور هستند. ادعاهای فوق العاده مستلزم ارائه شواهد خارق العاده هستند".

سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده 28 مه از وجود برخی داده ها خبر دادند که با کمک آنها می توان منبع ظهور نوع جدید ویروس کرونا را تعیین کرد. منظور اطلاعاتی مانند جا به جا شدن کارکنان آزمایشگاه چین در ووهان و چگونگی شیوع ویروس است

ایالات متحده 20 مه اعلام کرد "شواهد غیر مستقیم جدی" وجود دارد که نشان می دهد اولین شیوع کرونا ویروس کرونا  SARS-CoV-2 در نتیجه نشت از یک آزمایشگاه تحقیقاتی چین رخ داده است.

در اواخر ماه مارس، سازمان بهداشت جهانی گزارشی از نتایج سفرکارشناسان خود  به ووهان چین برای پی بردن به منشا ویروس کرونا منتشر کرد. این گزارش می گوید همه گیری کرونا به احتمال زیاد نتیجه نشت آزمایشگاهی نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала