کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد
کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اشتراک
کارین جین پیِر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در جلسه توجیهی گفت که ایالات متحده آماده همکاری با متحدان اروپایی در زمینه جاسوسی است.

به گزارش اسپوتنیک، کارین جین پیِر، معاون سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی شد: "در سال 2014، ایالات متحده بازبینی اساسی رویکرد ما در زمینه نظارت خارجی را انجام داده و رئیس جمهور [باراک] اوباما دستور دادکه رویکرد ما به‌شکل چشمگیری تغییر کند".

او در ادامه گفت: "با شرکا و متحدان اروپایی خود تلاش خواهیم کرد به هر سوالی در این زمینه، از طریق کانال‌های امنیت ملی، پاسخ دهیم".

روز یکشنبه ، روزنامه آلمانی Süddeutsche Zeitung گزارش داد که آژانس امنیت ملی، با کمک دانمارک در سال 2012-2014 ، تعدادی از سیاستمداران اروپایی را دنبال کرد، از جمله به طور خاص آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه (رئیس جمهور فعلی آلمان) و پیر اشتینبرک نامزد صدارت جمهوری فدرال آلمان از حزب سوسیال دموکرات آلمان.

گرچه رسوایی اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از متحدان خود بخصوص «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اولین بار نیست که رسانه‌ای می‌شود، واکنش‌های زیادی را در بین مقامات اروپایی در پی داشته که حاکی از محکومیت این اقدام است، با این حال همچنان عزم راسخی در بین متحدان اروپایی واشنگتن برای مقابله با افسارگسیختگی آمریکا دیده نمی‌شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (سه‌شنبه) در واکنش به گزارش‌ها درباره جاسوسی آمریکا به کمک دانمارک از سران اروپایی، این مسئله را تنها «نوک کوه یخ» خواند و افزود کشورهای عضو ناتو نمی‌دانند چه اتفاقی در خاک آن‌ها می‌افتد.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم که همواره کشورش به همراه روسیه هدف اتهام‌زنی آمریکا در خصوص جاسوسی سایبری قرار گرفته، آمریکا را بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه خواند و افزود این کشور حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала