دانشمندان راهی جدید برای طولانی كردن جوانی پیدا كرده اند +جزئیات

CC0 / Pixabay / دانشمندان راهی جدید برای طولانی كردن جوانی پیدا كرده اند +جزئیات
دانشمندان راهی جدید برای طولانی كردن جوانی پیدا كرده اند +جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اشتراک
دانشمندان اسرائیلی یاد گرفته اند که عمر موش ها را 23 درصد افزایش دهند و اطمینان دارند که روش مود استفاده آنها می تواند در انسان نیز موثر باشد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز اسرائیل (The Times Of Israel) می نویسد ، تیمی از متخصصان دانشگاه بار ایلان اسرائیل و انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا پروتئین SIRT6 را شناسایی کردند که با افزایش سطح آن ، عمر موش ها افزایش یافته و حتی مقاومت آنها در برابر سرطان تقویت می شود.

راز طول عمر ژاپنی ها فاش شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
راز طول عمر ژاپنی ها فاش شد

ذخایر پروتئین SIRT6 با افزایش سن کاهش می یابد. دانشمندان در مجله Nature Communications نوشتند: افزایش این پروتئین در طول عمر، جوانی و مقاومت در مقابل سرطان در موش ها تأثیر مثبت دارد. پروفسور هایم کوهن از دانشگاه بار ایلان گفت: "افزایش  امید به زندگی زمانی قابل توجه است چون با این روش خواهیم توانست به طور متوسط ​​نزدیک به 120 سال زندگی کنیم."

در سال 2012، کوهن اولین محققی بود که سطح پروتئین حیوانی و طول عمر را عملاً افزایش داده  و عمر موشهای نر را 15 درصد عمر بیشتر کرد اما  این روش زنان را به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نداد. کوهن با همکاری پروفسور رافائل دو کابو از موسسه ملی بهداشت ایالات متحده روش شناسایی جهش در امید به زندگی در موشهای ماده و ماده را به وجود آورد که با استفاده از آن  مردان 30 درصد و زنان 15 درصد بیشتر عمر می کردند.

دانشمندان هنگام ارزیابی جوان شدن موش ها متوجه شدند که آنها توانایی تولید انرژی را پس از یک دوره کوتاه خودداری از مصرف از چربی و اسید لاکتیک که معمولاً با افزایش سن اتفاق می افتد ، از دست نمی دهند. کلسترول کمتری داشتند ، سرطان کمتری داشتند و می توانستند سریعتر بدوند. این کشف نشان می دهد که SIRT6 سرعت روند پیری سالم را کنترل می کند. کوهن توضیح داد که هنوز هیچ ابزاری برای استفاده از  موفقیت حاصله در بین موش ها  در رابطه با انسان وجود ندارد ،اما آزمایشگاه او ظرف دو تا سه سال از عهده این کار برخواهد آمد . دانشمندان در حال تولید مولکول های کوچکی هستند که می توانند سطح SIRT6 را افزایش دهند یا میزان پروتئین موجود را در بدن انسان فعال کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала