نشنال اینترست: چرا روسیه، ناتو را به وحشت می‌اندازد؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو
 ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
روسیه دارای بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، روسیه دارای بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی  در جهان است که این امر «اعضای ناتو را به وحشت می اندازد».

سفینه فضایی آمریکا با توانایی حمل شش کلاهک سلاح هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
سفینه فضایی آمریکا با توانایی حمل شش کلاهک سلاح هسته‌ای

مارک اپیسکوپوس، مقاله نویس نشریه نامبرده، به مدرنیزه کردن نیروهای مسلح روسیه توجه نشان داده است. به گفته وی، روسیه هم‌اکنون دارای 3 تا 6 هزار سلاح هسته‌ای تاکتیکی است. منظور وی کلاهک های هسته ای به ارث رسیده از دوران شوروی و سیستم های قوی و نیرومند تسلیحاتی است که در این اواخر ساخته شده اند.

وی در ادامه افزود:« این جنبه برنامه‌ریزی دفاعی روسیه بعید است در آینده نزدیک تغییر کند و آن تلاش مسکو برای تکیه بر تسلیحات هسته ای تاکتیکی به عنوان مهمترین عامل بازدارنده علیه ناتوست. این دکترین نظامی روسیه درمقابله با ناتو می باشد.

 البته این فقط یک عامل بازدانده نیست، بلکه می تواند یکی از ابزار مفید در دست روسیه باشد تا آن کشور در صورت بروز جنگ  ( که هیچکس خواهان آن نیست) بتواند بر طبق مقررات کلی «بازی کند». برای روسیه سودآورتر است اینگونه سلاح را نگهداری کند تا وارد مسابقه تسلیحاتی انواع دیگر شود. شناورهای دفاعی «یاسن-ام» و «آدمیرال گورشکوف» مجهز به اینگونه سلاح ها هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала