سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا بزرگترین هکر جهان است

© REUTERS / TINGSHU WANGوانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین
وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را بزرگترین هکر جهان خواند و گفت: آمریکا نه تنها از رقبای خود بلکه از متحدانش نیز جاسوسی می کند و آنها را تحت نظر دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز دوشنبه طی یک نشست خبری در پکن، اذعان کرد: خیلی مضحک است که آمریکا به عنوان بزرگترین هکر جهان، پرچم "پاک سازی فضای سایبری" به دست گرفته و ادعای حفاظت از امنیت سایبری در جهان را دارد.

ورود پلیس به ماجرای ادعای ارتباط یک مرد چینی با کاربران ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
ورود پلیس به ماجرای "ادعای ارتباط یک مرد چینی با کاربران ایرانی"

رسانه‌ ها گزارش کرده اند آژانس امنیت ملی آمریکا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ با همکاری واحد اطلاعات نظامی دانمارک مشغول جاسوسی از مقام‌ های ارشد کشورهای مختلف اروپایی از جمله سوئد، نروژ، آلمان و فرانسه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا همچنین از جامعه جهانی خواست در برابر این قلدری سایبری آمریکا بایستند.

یک رسانه دانمارکی گزارش کرده بود: سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک «FE» شرایط دسترسی آزاد به اینترنت را برای آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور جاسوسی علیه سیاستمداران ارشد کشورهای همسایه از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تامین کرده است.

این رسانه دانمارکی از طریق همکاری با رسانه های سوئدی، نروژی، آلمانی و فرانسوی در جریان انجام یک تحقیق مخفی داخلی درباره سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک که در ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی به نتیجه رسید، به نتایج حیرت انگیزی دست یافت.

یکی از نتایج تعجب برانگیز در جریان این تحقیقات مخفی این بوده است که آژانس امنیت ملی آمریکا به طور هدفمند داده ها را به دست آورده و بنابراین توانسته است به جاسوسی مخفیانه علیه سران دولتی و همچنین رهبران اسکاندیناویایی و سیاستمداران ارشد و مقامات عالی رتبه آلمان، سوئد، نروژ و فرانسه بپردازد.

ترین برامسن وزیر دفاع دانمارک، با ارسال ایمیلی به رسانه ملی این کشور در پاسخ به سؤالات به وجود آمده تاکید کرد: دولت پیرامون هرگونه موضوع جاسوسی از سوی مطبوعات و دیگران وارد گمانه زنی نخواهد شد. شنود منظم متحدان نزدیک امری غیر قابل قبول است.

با این وجود، دولت های نروژ و سوئد، دولت دانمارک را تحت فشار قرار داده اند و خواستار پاسخ هایی فوری درباره ادعای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق کابل های اینترنت دانمارک هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала