آیا ویروس کرونا به ژنوم انسانی نفوذ کرده است؟

© Depositphotos.com / Ralwelآیا ویروس کرونا به ژنوم انسانی نفوذ کرده است؟
آیا ویروس کرونا به ژنوم انسانی نفوذ کرده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
دانشمندان نتایج نتحقیقات خود را درباره بررسی نفوذ ویروس کرونا به ژنوم انسانی توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان استرالیایی به همراه همكاران خود از اسپانیا و انگلیس، ساختار DNA سلول آلوده به ویروس SARS-CoV-2 را به دقت مطالعه كرده اند و شواهدی از اینكه ویروس می تواند خودش را در ژنوم انسان ادغام كند، پیدا نكرده اند. نتایج  مطالعه در ресурсе bioRxiv منتشر شده است.

دانشمندان می گویند: "در طول آزمایش ها، ما شواهدی پیدا نکردیم که SARS-CoV-2 قادر به ادغام در ژنوم سلول آلوده باشد که نشان می دهد چنین پدیده ای یا غیرممکن است یا در موارد جداگانه رخ می دهد."

به عنوان بخشی از این مطالعه، دانشمندان با استفاده از کووید - 19 کشت سلولهای سرطانی را آلوده کردند تا ببینند آیا مولکولهای DNA حاوی کپی ژن ویروس کرونا یا درجه‌ای جدید در ژنوم سلولهای آلوده ظاهر می شوند یا خیر. علاوه بر این، دانشمندان اقدامات متعددی را برای کاهش خطر خطاها یا همزمانی انجام داده اند که می تواند نتیجه نهایی را مخدوش کند.

با توجه به نتایج آزمایش، محققان نتوانستند یک نمونه واحد از ادغام کامل ویروس SARS-CoV-2 در DNA انسان پیدا کنند که نشان می دهد ویروس کرونا در اصل  قادر به ادغام خود در ژنوم انسان نیست و یا این بسیار نادر اتفاق می افتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала